Wodowanie w SSN

Informacje dotyczące działania portalu i forum, propozycje i sugestie zmian, sprawy techniczne, zauważone błędy.
Awatar użytkownika
piotr_now
Posty: 1560
Rejestracja: 27 sie 2004, o 22:40
Lokalizacja: Poznań

Wodowanie w SSN

Postautor: piotr_now » 12 cze 2006, o 20:21

W miniony wekhend m/v "KRAFTCA" spłynęła na wodę.
Dnia 10. czerwca o godz. 12.00 na pochylni W1 Ośrodka Wulkan odbyło się wodowanie kolejnej jednostki con-ro, typu B201-II. Con-ro to kontenerowiec-rorowiec - statek mogący przewozić zarówno ładunki wtoczone, jak i kontenery. Jest to już czwarte w tym roku wodowanie.

Jest to druga jednostka z serii ośmiu zamówionych przez holenderskiego
armatora Spliethoff's Bevrachtingskantoor B.V. z Amsterdamu.

Statek z pochylni zwolniła pracownica stoczni, pani Zofia Kuchcińska, która od ponad 30 lat jest operatorem urządzeń suwnicowych.

Zdanie jednostki przewidziane jest na październik br.

Głównym projektantem jednostki jest mgr inż. Marek Nowak. Statek po wejściu do eksploatacji zasili szeregi armatora Transfennica.

Wybrane parametry techniczne statku:
Pojemność brutto: 24 800 GT
Pojemność netto: 7 400 NT
Nośność: 18 250 t
Długość: 205,00 m,
Szerokość: 25,50 m
Silniki główne: Wärtsilä typ 12V46C, moc 2 x 12 600 kW,
Prędkość: 22,7 węzła.


Statki con-ro B201
Statki te, oznaczone symbolem B201-II, łączą funkcje jednostek typu roro i kontenerowców, optymalizowane są dodatkowo do przewozu papieru.

Jest to nowy typ statku nie budowany dotąd w Szczecinie.

Statek budowany jest dla największego holenderskiego armatora Spliethoff Bevrachingskantoor B.V z Amsterdamu.


Wyjątkowe w skali światowej jest zastosowanie na tego typu statku ładowni kontenerowej bez pokryw lukowych i demontowalnych, przestawialnych prowadnic kontenerów w części rufowej.

Na 2800 m linii jezdnych, rozmieszczonych na czterech pokładach statki będą przewozić wszelkiego typu pojazdy, poczynając od samochodów osobowych i autobusów, poprzez 60 t zestawy drogowe i 65 t pojazdy gąsienicowe, kończąc na 120 t zestawach Mafi, tj ciągników wraz z naczepami do przewozu m.in. kontenerów.

Dwa najniższe pokłady przystosowane są m.in. do przewozu papieru.

Pokład zewnętrzny i ładownia dziobowa przystosowane są do przewozu ok 660 kontenerów o wszystkich spotykanych powszechnie rozmiarach, co zapewnia pełną elastyczność w tym zakresie. Duża wysokość między pokładami w części rufowej umożliwia przewóz ładunków wielkogabarytowych. Wszystkie przestrzenie ładunkowe przystosowane są do przewozu ładunków niebezpiecznych, z odpadami nuklearnymi włącznie.

Szerokość rampy zewnętrznej (25 m) umożliwia jednoczesny załadunek
wszystkich pokładów.

Na statku zastosowano stery podwyższające sprawność napędową co zapewnia prędkość powyżej 22 węzłów.

Statek wyposażony jest w stabilizatory płetwowe i system wyrównywania
przechyłów w czasie za- i rozładunku.

Dwa stery strumieniowe z dodatkowym tunelem wyrównawczym, które zastosowano na jednostce podwyższają właściwości manewrowe statku zwłaszcza przy małych prędkościach.

Zdjęcie i informacje dzięki uprzejmości SSN, Pani Izabeli Maruszczak
Załączniki
Wodowanie - mini.gif
Awatar użytkownika
piotr_now
Posty: 1560
Rejestracja: 27 sie 2004, o 22:40
Lokalizacja: Poznań

...

Postautor: piotr_now » 13 cze 2006, o 13:38

Piąte w tym roku wodowanie w Stoczni Szczecińskiej Nowa

17 czerwca 2006 r. o godz. 1200 na pochylni "Odra Nowa" w Stoczni
Szczecińskiej Nowa odbędzie się wodowanie siódmego z serii 8 zbiornikowców do transportu płynnych chemikaliów, budowanych przez stocznię dla norweskiej firmy Odfjell ASA z Bergen.

Statek będzie nosić nazwę m/t "Bow Sirius" - oznaczony symbolem B 588-III/7 jest jednym z największych na świecie zbiornikowców ze zbiornikami ze stali nierdzewnej.

Przekazanie statku armatorowi nastąpi w listopadzie 2006.

Statek ma długość 182 m, szerokość 32,2 m, nośność 39.500 ton, prędkość eksploatacyjną 15,5 węzłów, łączną objętość zbiorników ładunkowych powyżej 52.000 m3.

Statek budowany jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.

Głównym projektantem serii statków B588-III jest pan mgr inż. Krzysztof
Kapuścik.

Na wodowaniu obecne będą dzieci z Zespołu Szkół w Kozielicach, które
wykonują prace plastyczne na tę jednostkę.

Wodowanie m/v "Bow Sirius" będzie otwarte dla publiczności-serdecznie
zapraszamy mieszkańców Szczecina i przebywających w naszym mieście gości.

Wejście na teren stoczni będzie możliwe przez bramę główną stoczni od godz. 1130.
Awatar użytkownika
Penetrator
Posty: 701
Rejestracja: 25 lut 2005, o 20:05
Lokalizacja: Junkerswerke

Postautor: Penetrator » 14 cze 2006, o 06:57

A tak w temacie B201
Załączniki
B201IIsc[1].JPG
dekra
Posty: 9
Rejestracja: 8 lut 2006, o 07:59

Re: Wodowanie w SSN

Postautor: dekra » 27 cze 2006, o 10:15

piotr_now pisze: ... Jest to nowy typ statku nie budowany dotąd w Szczecinie ...
Pierwsza z serii "Timca" - była już na próbach morskich i lada dzień ma być przekazana armatorowi.

Poza tym SSN wybuduje jeszcze 5 statków serii B-201 dla Transfennici:

nazwa /rok budowy / nr serii / data przekazania / Imo.nr

TIMCA 2005 B201/II/01 apr-06 9307358
KRAFTCA 2006 B201/II/02 aug-06 9307360
GENCA 2006 B201/II/03 dec-06 9307362
TRICA 2006 B201/II/04 apr-07 9307384
PULPCA 2007 B201/II/05 ??-07 9345386
PLYCA 2007 B201/II/06 ??-07 9345398

Oczywiście mogą być opóźnienia tak jak było z "Timcą" (nawalił kontrahent i stała na pochylni o 4 miesięce dłużej)
Ostatnio zmieniony 27 cze 2006, o 14:18 przez dekra, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Penetrator
Posty: 701
Rejestracja: 25 lut 2005, o 20:05
Lokalizacja: Junkerswerke

Postautor: Penetrator » 27 cze 2006, o 10:58

201/II/2 w sierpniu ??? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
dekra
Posty: 9
Rejestracja: 8 lut 2006, o 07:59

Postautor: dekra » 27 cze 2006, o 14:12

Penetrator pisze:201/II/2 w sierpniu ??? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Napisałem - utrudnienia mogą być.
Problemy z czytaniem ze zrozumieniem? :lol: :lol: :lol: :lol:

Do rzeczy: Kraftca miała zostać przekazana w sierpniu, jednakże z powodu przedłużonego "pobytu" Timci na pochylni czas przekazania wydłuźył się, z tego co wiem to oddana zostanie pod koniec pażdziernika, a Genca przekazana zostanie w lutym-marcu 2007. Zrozumiałe?
Awatar użytkownika
Penetrator
Posty: 701
Rejestracja: 25 lut 2005, o 20:05
Lokalizacja: Junkerswerke

Postautor: Penetrator » 27 cze 2006, o 21:10

Czytać ze zrozumieniem to ja potrafię 8)
Przytoczyłem po prostu reakcję moją i znajomych po haśle : "201/2 zdana w sierpniu?"
Awatar użytkownika
piotr_now
Posty: 1560
Rejestracja: 27 sie 2004, o 22:40
Lokalizacja: Poznań

...

Postautor: piotr_now » 9 sty 2007, o 07:25

Szanowni Państwo

Miło mi przekazać, iż 20-go stycznia odbędzie się kolejne wodowanie w stoczni. Więcej informacji niebawem ....
Awatar użytkownika
piotr_now
Posty: 1560
Rejestracja: 27 sie 2004, o 22:40
Lokalizacja: Poznań

...

Postautor: piotr_now » 17 sty 2007, o 08:11

... wyciągam dla przypomnienia, a ponizej kilka obiecanych wcześniej szczegółów

Pierwsze w tym roku wodowanie w Stoczni Szczecińskiej Nowa


W najbliższa sobotę, dn. 20 stycznia 2007 r. o godz. 1200 na pochylni „Odra Nowa” w Stoczni Szczecińskiej Nowa odbędzie się wodowanie ostatniego z serii ośmiu zbiornikowców do transportu płynnych chemikaliów, budowanych przez stocznię dla norweskiej firmy Odfjell ASA z Bergen.
Jest to trzydzieste drugie wodowanie w Stoczni Szczecińskiej Nowa, a 670 w powojennym Szczecinie.
Statek z pochylni zwolni pani Arnhild Dyrhaug.
Przekazanie statku armatorowi nastąpi w czerwcu br.
Statek ma długość 182 m, szerokość 32,2 m, nośność 39.500 ton, prędkość eksploatacyjną 15,5 węzłów, łączną objętość zbiorników ładunkowych powyżej 52.000 m3. Należy do serii największych na świecie zbiornikowców ze zbiornikami ładunkowymi ze stali nierdzewnej.
Statek budowany jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.
Głównym projektantem serii statków B588-III jest pan inż. Krzysztof Kapuścik.
Budowę tej serii statków finansuje Bank DnB NORD Polska S.A. i Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych.
Na wodowaniu obecne będą dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 47 im. Kornela Makuszyńskiego w Szczecinie, które wykonają ponad 200 prac plastycznych na tę jednostkę.
Wodowanie będzie otwarte dla publiczności. Serdecznie zapraszamy mieszkańców Szczecina i przebywających w naszym mieście gości.

Wejście na teren stoczni będzie możliwe przez bramę główną stoczni od godz. 1130.
Awatar użytkownika
Krasiu
Posty: 1196
Rejestracja: 8 lip 2004, o 00:07
Lokalizacja: Hufelandweg

Postautor: Krasiu » 19 sty 2007, o 12:22

UWAGA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zarząd Stoczni postanowił zamknąć wodowanie dla publiczności. Izabela Maruszczak rzecznik zakładu poinformowała, że silny wiatr może być niebezpieczny dla oglądających. Nie jest też znana ostateczna data spuszczenia statku na wodę. Jeżeli warunki atmosferyczne będą trudne to chemikaliowiec może zostać zwodowany w niedzielę
Awatar użytkownika
skorpion
Posty: 256
Rejestracja: 11 sty 2005, o 09:54
Lokalizacja: 5. Lipca/Grunstrasse

Postautor: skorpion » 19 sty 2007, o 15:01

Krasiu pisze:UWAGA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zarząd Stoczni postanowił zamknąć wodowanie dla publiczności. Izabela Maruszczak rzecznik zakładu poinformowała, że silny wiatr może być niebezpieczny dla oglądających. Nie jest też znana ostateczna data spuszczenia statku na wodę. Jeżeli warunki atmosferyczne będą trudne to chemikaliowiec może zostać zwodowany w niedzielę
Czyli można przyjąć, że niezależnie od tego kiedy odbędzie się wodowanie publiczność wstępu nie ma?Wielka szkoda.
Awatar użytkownika
Krasiu
Posty: 1196
Rejestracja: 8 lip 2004, o 00:07
Lokalizacja: Hufelandweg

Postautor: Krasiu » 19 sty 2007, o 18:59

Wodowanie odbędzie się planowo w sobotę ale bez publiki. Stocznia trochę wstydzi się bałaganu jaki huragan zrobił „na zakładzie”.
Awatar użytkownika
kadent
Posty: 253
Rejestracja: 5 gru 2004, o 00:39
Lokalizacja: Finkrewalderstrasse

Postautor: kadent » 20 sty 2007, o 00:16

O to samo ich posądziłem słuchając dzisiaj rano radia Szczecin...:-(

Pozdrawiam
KlemensII
Posty: 290
Rejestracja: 6 mar 2005, o 08:17

wodowanie...

Postautor: KlemensII » 20 sty 2007, o 11:25

Taki ,jak znam stocznię, huragan to oni mają od kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu lat.
Awatar użytkownika
Yvet
Posty: 6
Rejestracja: 5 paź 2005, o 23:02
Lokalizacja: Scheune, Pommerensdrof, Finkenwalde

Postautor: Yvet » 21 sty 2007, o 21:13

Wodowanie się odbyło, było otwarte dla publiczności. Pogoda nawet dopisała po z 20 minut przed wodowaniem przestało padać, jednak mimo wszystko wielka szkoda że nie widać jak taka masa bezszelestnie wbija się w wodę i wyhamowywuje. Tą przyjemność zasłania skutecznie infrastruktura oraz ochrona :(. Ale byłem, widziałem i jestem zadowodolony :).

Pozdrawiam.

[2007-01-22 Korekta lokalizacji zdjęć]
Załączniki
Potem bezszelestnie kolos uciekał w tył
Potem bezszelestnie kolos uciekał w tył
To przed
To przed
A potem pozostało po nim wspomnienie
A potem pozostało po nim wspomnienie
Ostatnio zmieniony 22 sty 2007, o 10:41 przez Yvet, łącznie zmieniany 2 razy.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości

cron