Strona 1 z 4

Przebudowa "Berlinki"

: 21 lis 2005, o 22:16
autor: Aygon
Od pewnwgo czasu prowdzona jest kompleksowa modernizacja autostrady A6, czyli popularnej "Berlinki". Czyli nie będzie już słodkich betonowych schodków :wink: . Jednak zainteresowało mnie coś konkretnego (z gazety.pl):
Inne ekipy już rozpoczęły rozbiórki wiaduktów i mostów. Na przeznaczonym do przebudowy niespełna ośmiokilometrowym odcinku drogi jest ich aż 14.
- Sukcesywnie będziemy rozbierać wszystkie te obiekty - mówi Paweł Alejski, kierownik kontraktu. - Żeby tego dokonać, musimy przeprowadzić rozpoznanie minerskie.
Wszystkie obiekty inżynierskie na autostradzie mają specjalne komory do umieszczenia ładunków wybuchowych na wypadek wojny. Saperzy sprawdzą, czy jakieś ładunki zostały umieszczone w komorach i ewentualnie je usuną.
Wykonawca, firma Budimex Dromex, zbuduje na nowej drodze odwodnienie i kanalizację (dotychczasowa A 6 ich nie miała). Po wykonaniu podbudowy jezdni ułożone zostaną trzy warstwy asfaltobetonu o grubości: 14, 8 i 5 cm. Po przebudowie każda nitka będzie miała po dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Jezdnie, tak jak dotychczas, będą przedzielone pasem zieleni.
Już się przestraszyłem że nam nasze piękne wiadukty porozbierają, ale podobno tylko skoszą górną część ponieważ teraz autostrada będzie szersza. Jednak stary wygląd tych obiektów przejdzie do historii. Ciekawe jak zmieni się wiadukt nad moim hokendorfem. Dobrze że zdjęcia kiedyś porobione.

Re: Przebudowa "Berlinki"

: 21 lis 2005, o 22:45
autor: Bachinstitut
Aygon pisze:Od pewnwgo czasu prowdzona jest kompleksowa modernizacja autostrady A6, czyli popularnej "Berlinki".
Uwe mówi, że miała ona dość oryginalną potoczną nazwę: "Adolf's Unvollendete". To oczywista parafraza pewnego utworu Schuberta.
Szkoda, lubiłem tę nawierzchnię. Stirlitz też po takiej jeździł...

: 22 lis 2005, o 00:07
autor: TheAmber
Szybkościomierz samochodu Bormanna pokazywal 120 km/h. Obok szedł Stirlitz udając, że nigdzie się nie śpieszy.

Re: Przebudowa "Berlinki"

: 22 lis 2005, o 01:51
autor: Krasiu
Bachinstitut pisze:Szkoda, lubiłem tę nawierzchnię. Stirlitz też po takiej jeździł...
A jak się podczas nocnego rajdu po puszczy zdarzyło zagubić to wystarczyło przystanąć i posłuchać. Stukot opon na przerwach między płytami słychać było nawet koło masztu w Kołowie. Lepsze to było od kompasu :)

Re: Przebudowa "Berlinki"

: 22 lis 2005, o 02:35
autor: Finki
Już się przestraszyłem że nam nasze piękne wiadukty porozbierają, ale podobno tylko skoszą górną część ponieważ teraz autostrada będzie szersza. Jednak stary wygląd tych obiektów przejdzie do historii. Ciekawe jak zmieni się wiadukt nad moim hokendorfem. Dobrze że zdjęcia kiedyś porobione.
eee, a mi się wydaje, że chodzi o te wiadukty i mosty, które nie sa używane - te nad autostradą, co łączą nic z niczym oraz te które nie doczekały się oddania drugiej nitki do dziś.

Tego monumentu nad Hokendorfem nie ruszę :wink:
Pora rozglądać się za jakimś kształtnym kawałkiem nawierzchni na pamiątkę.

Re: Przebudowa "Berlinki"

: 22 lis 2005, o 08:10
autor: MariuszSamek
Finki pisze:
Już się przestraszyłem że nam nasze piękne wiadukty porozbierają, ale podobno tylko skoszą górną część ponieważ teraz autostrada będzie szersza. Jednak stary wygląd tych obiektów przejdzie do historii. Ciekawe jak zmieni się wiadukt nad moim hokendorfem. Dobrze że zdjęcia kiedyś porobione.
eee, a mi się wydaje, że chodzi o te wiadukty i mosty, które nie sa używane - te nad autostradą, co łączą nic z niczym oraz te które nie doczekały się oddania drugiej nitki do dziś.

Tego monumentu nad Hokendorfem nie ruszę :wink:
Pora rozglądać się za jakimś kształtnym kawałkiem nawierzchni na pamiątkę.
Nie, nie. Chodzi tu o wszystkie wiadukty które są używane, czyli te, po których się jeździ. Zostaną rozebrane (chociaż jak wiem to filary zostaną) i zbudowane na nowo.
Odsyłam na forum "skyscrapers city::infrastruktura drogowa"

: 22 lis 2005, o 08:56
autor: spimac
Stirlitz jechał nocą swoim służbowym czarnym Mercedesem. W pewnym momencie zobaczył w światłach reflektorów Kaltenbrunnera, dającego rozpaczliwe znaki na poboczu drogi. Stirlitz z kamienna twarzą pojechał dalej. Nie minęło pół godziny, a Stirlitz znowu zobaczył Kaltenbrunnera stojącego obok drogi i rozpaczliwie wymachującego rękami. Stirlitz udał, że nie widzi, i pojechał dalej. Znowu minęło pół godziny i Stirlitz znowu ujrzał Kaltenbrunnera, stojącego na poboczu i wzywającego pomocy.
Ta prosta obserwacja ostatecznie utwierdziła Stirlitza w przekonaniu, że poruszał się obwodnicą berlińską

: 22 lis 2005, o 17:24
autor: Krasiu
Kawałek tekstu z Gazety Wyborczej:
”Drogowcy rozpoczną prace od łamania płyt betonowych, z których 80 lat temu zbudowano autostradę, po czym skruszą je i wykorzystają na podbudowę nowej jezdni. Następnie wybiorą metr ziemi - taką grubość mają wszystkie warstwy niezbędne do zbudowania dobrej autostrady. Na koniec ułożone zostaną trzy warstwy asfaltobetonu o grubości: 14, 8 i 5 cm.
Do rozbiórki pójdzie też 14 mostów i wiaduktów znajdujących się na tym odcinku. Zostaną tylko fragmenty filarów, na których powstaną zostaną nowe obiekty

: 22 lis 2005, o 17:41
autor: TheAmber
Krasiu pisze:(...) 80 lat temu zbudowano autostradę (...)
Odcinek Stettin-Süd (=węzeł Kołbaskowo) — węzeł Bäderstraße (=węzeł Rzęśnica) oddano do użytku w 1938 roku... skąd więc 80 lat?

: 11 gru 2005, o 15:37
autor: Aygon
W weekendowym Głosie ukazał się artykuł o Berlince ozdobiony fajnymi zdjęciami z budowy m.inn. wiadktu w Hökendorf/Klęskowie, mostu nad odrą itp. Zrobione sę przez Ludwiga Freya, kierownika budowyw latach 35-37. Najlepsze że ten pan jeszcze żyje. Dziennikarzom udało sie dotrzeć do jego rywatnego albumu i dziennika budowy. I tu prośba o Krasia lub kogoś z ad-ministracji, mamy tak dobre układy z redakcję iż moglibyśmy mieć w to wgląd (bo pewno w gazecie na jednej stronie wszystko to się nie zmieściło).
Ja wrzuce od siebie jeszcze 2 foty, Podjuchy z ptaka i z mostu na Odrze.

: 11 gru 2005, o 16:29
autor: Krasiu
Od września pracuję w GW. Nie widzę natomiast problemu by zwrócić się bezpośrednio do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w ktorej to posiadaniu zdjęcia się znajdują.

: 11 gru 2005, o 20:30
autor: Waldi550
Witam
Ciekawe czy moje prawnuki doczekają się Berlinki w Szczecinku-( a tak mało brakowało a nie było by problemów z dojazdem do Was).

: 11 gru 2005, o 20:51
autor: Valus
Fundamenty berlinki koncza sie dokladnie w Starym Drawsku kolo Czaplinka... przepieknie widac to z satelity na http://maps.google.com/ widac nasypy, groble i inne ciekawostki zrobione rekami polakow i nie tylko. Ciemny czarny pas zieleni to nic innego jak fundament przeciskajacy sie groblami napotkanych jezior i biegnacy przez dzisiejsze pola i nieuzytki... niesamowite jest spojrzenie z satelity. Szkoda ze ten rejon naszego kraju jest malodostepny na google... podobno ma to ulec zmianie tylko kiedy?

: 11 gru 2005, o 21:18
autor: szperacz88
Biedne niemieckie betonowe płyty trochę je rozwalą :D

A tak na serio, choć to cholernie daleko, warto pogadać z robotnikami robiącymi wiadukty na odcinku kołbaskowo - klucz, nawet przy zrywaniu powierzchni na pewną coś z pobocza wyciągną :D Szczególnie autostrada od strony Kołbaskowa.Może by coś odpalili albo odsprzedali

: 11 gru 2005, o 22:04
autor: Krasiu
A tak przy okazji: jest już gotowa po zachodniej stronie A20. Nowiutką autostradą można pomknąć do Lubeki bez nadrabiania drogi przez berliński ring.