Linie kolejowe Szczecina

Odbudowa Sediny, renowacje budynków, itp.
Putbill
Posty: 1
Rejestracja: 5 sty 2006, o 06:49

Linie kolejowe Szczecina

Postautor: Putbill » 5 sty 2006, o 06:58

Słuchajcie zastanawia mnie dlaczego nie wykorzystują obecnych stacji kolejowych wewnątrz miasta. Mianowicie po co budować jakieś szybkie tramwaje, gdy mamy już gotową infrastrukturę. Zauważcie że każda dzielnica ma swoją stację kolejową. Jak szybko byłoby się można przemieścić np. z Pomorzan (ul. Milczańska) na Niebuszewo około 10-15 min., natomiast tramwajem to czas około 1 godz.. Dlaczego nie potrafimy wykorzystać czego już mamy, np . Poznań musiał od podstaw budować swój szybki tramwaj my wszystko mamy bilet kosztowałby 2,5 zł napewno taniej niż MZK.
Czy my Polacy docenimy myśl techniczną i planowanie Niemieckich planistów. :twisted:
Awatar użytkownika
Słoń_77
Posty: 1189
Rejestracja: 27 sie 2005, o 13:48
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Słoń_77 » 5 sty 2006, o 11:12

" .... a to już kiedyś było i nie wróci nigdy ... " many, many kolego. Jak przeglądniesz materiały to się dowiesz, że np. przystanek Sz-n Skolwin został wybudowany specjalnie dla potrzeb Papierni. Sam kiedyś dojeżdżałem z Niebuszewa do Skolwina i było super, prawie wszystkie pociągi dalekobieżne startowały z Niebuszewa ale (wróć na początek wypowiedzi) many, many. :cry:
Awatar użytkownika
jfr
Posty: 132
Rejestracja: 23 cze 2005, o 13:52
Lokalizacja: Warsow

Postautor: jfr » 5 sty 2006, o 12:40

money czyli forsa
many czyli dużo
Murdock

Postautor: Murdock » 5 sty 2006, o 13:11

pamiętam jeszcze jak w latach 90'ych sobie pociągiem jechałem z Wielgowa (dokładnie ze stacji Szczecin Zdunowo) na Turzyn. Kosztowało mnie to grosze i niezła frajda była :) teraz to tylko można pomarzyć :( no ale może kiedyś....fajnie by było.
Awatar użytkownika
Słoń_77
Posty: 1189
Rejestracja: 27 sie 2005, o 13:48
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Słoń_77 » 6 sty 2006, o 11:58

Szukamy sponsora i uruchamiamy na początek stylową kolejkę (restauracja, taras widokowy i te sprawy), trasa Zdunowo - Klucz - Port - Wzgórze - Trzebierz Szczeciński i spowrotem. W łykendy wiara bądzie zapisywać się na dwa miesiące naprzód a my bedziemy się cieszyć a z dochodów wykupimy całe torowisko w mieście i wtedy będziemy rządzić. Hej :!: :D :shock: 8)
Awatar użytkownika
BartekS
Posty: 308
Rejestracja: 26 lip 2005, o 14:35

Re: Linie kolejowe Szczecina

Postautor: BartekS » 6 sty 2006, o 17:46

Putbill pisze:Słuchajcie zastanawia mnie dlaczego nie wykorzystują obecnych stacji kolejowych wewnątrz miasta. Mianowicie po co budować jakieś szybkie tramwaje, gdy mamy już gotową infrastrukturę. Zauważcie że każda dzielnica ma swoją stację kolejową. Jak szybko byłoby się można przemieścić np. z Pomorzan (ul. Milczańska) na Niebuszewo około 10-15 min., natomiast tramwajem to czas około 1 godz.. Dlaczego nie potrafimy wykorzystać czego już mamy, np . Poznań musiał od podstaw budować swój szybki tramwaj my wszystko mamy bilet kosztowałby 2,5 zł napewno taniej niż MZK.
Czy my Polacy docenimy myśl techniczną i planowanie Niemieckich planistów. :twisted:
Ja jeszcze załapalem się że do liceum czasem jeżdziłem pociągiem, z Niebuszewa na dw. Główny, jechałem 10 minut, a jazda tramwajem zajmowała 20 minut, szkoda że to ukrucono ułatwiło by to bardzo komunikacje gdzy by takie pociągi lub szynobusy kursowały np. co 20 minut, tylko sobie pomażyć, z Nibuszewa na Bukowe w 20 minut, oj jak by było fajnie bo bym z psem po Bukowej szalał, spacery chodził
Awatar użytkownika
Kevin
Posty: 430
Rejestracja: 26 sty 2005, o 09:40
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Kevin » 6 sty 2006, o 19:46

Z tą kolejką to świetny pomysł Słoniu. Ja w każdym razie się piszę jako maszynista sediny bo mam książkę o lokomotywach. Akurat byłem dziś w Trzebieży - aż ŻAL patrzeć jak jest niszczony i demolowany dworzec, wieża ciśnień, lokomotywownia.
_____________________
Awatar użytkownika
Słoń_77
Posty: 1189
Rejestracja: 27 sie 2005, o 13:48
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Słoń_77 » 6 sty 2006, o 19:49

Kevin pisze:Z tą kolejką to świetny pomysł Słoniu. Ja w każdym razie się piszę jako maszynista sediny bo mam książkę o lokomotywach. Akurat byłem dziś w Trzebieży - aż ŻAL patrzeć jak jest niszczony i demolowany dworzec, wieża ciśnień, lokomotywownia.
Kurde gwizdać Ci się zachciewa :D :D
Awatar użytkownika
BartekS
Posty: 308
Rejestracja: 26 lip 2005, o 14:35

Postautor: BartekS » 6 sty 2006, o 19:52

A ja moge robić za te grubasy co w którymś tam wagonie wcinają kiełbasy :lol: :D
Awatar użytkownika
Słoń_77
Posty: 1189
Rejestracja: 27 sie 2005, o 13:48
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Słoń_77 » 6 sty 2006, o 19:55

Ja oczywiście będę KASJEREM :!: :D
Awatar użytkownika
Torney
Posty: 8630
Rejestracja: 16 wrz 2004, o 13:57

Postautor: Torney » 6 sty 2006, o 19:56

A ja ograniczę się do wywalania z pociągu tych, którzy nie będą weń prowadzili rozmów na temat ;).
Erich-Falkenwaldergesellschaft
Awatar użytkownika
Valus
Posty: 1292
Rejestracja: 21 lis 2005, o 12:24
Lokalizacja: Stettin - Carl-Ludwig-Schleich-Str

Postautor: Valus » 6 sty 2006, o 19:58

Ja bede biegl przed lokomotywa i przestawial zwrotnice :twisted:
Awatar użytkownika
Krasiu
Posty: 1196
Rejestracja: 8 lip 2004, o 00:07
Lokalizacja: Hufelandweg

Postautor: Krasiu » 7 sty 2006, o 01:29

Smutna rzeczywistość jest taka, że przez ostatnie lata grosza nie zainwestowano w zwykłe utrzymanie linii w jakimś tam w miarę przyzwoitym stanie. Efekt jest taki, że dziś na większości trasy czynny jest tylko jeden tor z ograniczeniem prędkości do 30 km na godz. I nikogo nie przekonał argument, że trasą przewozi się kwasy, amoniak itp z Polic. Ta trasa to ruina i niestety trzeba paru ładnych milionów by mogło powstać coś na kształt kolejki trójmiejskiej. Co naprawdę było by sensownym rozwiązaniem.
airkozak
Posty: 316
Rejestracja: 13 wrz 2004, o 01:56

Postautor: airkozak » 7 sty 2006, o 05:12

Rozmawiałem z panem kolejarzem podczas zwiedzania przejscia podziemnego na dworcu. Mają jakiś plan przywrócenia tego drugiego toru i całej trasy w ogóle, ale o szybkim tramwaju w tym miejscu nie ma mowy.
Awatar użytkownika
BartekS
Posty: 308
Rejestracja: 26 lip 2005, o 14:35

Postautor: BartekS » 7 sty 2006, o 12:08

Kolejna sprawa, że dworce i przystanki są też w opłakanym stanie, a co poniektóre nie należą do koleji albo są dzierżawione,

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości

cron