Kres Terminalu Starówka

Odbudowa Sediny, renowacje budynków, itp.
Awatar użytkownika
jacek80
Posty: 87
Rejestracja: 27 kwie 2005, o 11:26
Lokalizacja: Forever Szczecin

Kres Terminalu Starówka

Postautor: jacek80 » 19 maja 2006, o 09:30

Będąc w pracy i uczestnicząc w małej rozmowie dowiedziałem się że terminal Starówka istnieje tylko do końca maja potem przejmuje ją miasto co w zamian tego nikt nie powiedział konkretnie ponieważ są różne wersje i różne plany ale najbardziej prawdopodobny plan jest tutaj

Szczeciński port nie pali się do zawiązania z miastem spółki dla Łasztowni. - Wolelibyśmy podpisać list intencyjny w sprawie zagospodarowania terenów poportowych, a nie w sprawie spółki - przyznaje prezes Dariusz Rutkowski


W związku z regatami wielkich żaglowców w 2007 r. i zamiarem rewitalizacji Łasztowni Szczecin chce przejąć od portu Nabrzeże Starówka. Żeby uregulować sprawy własnościowe, wiceprezydent Jerzy Krawiec forsuje plan powołania spółki zarządzającej wyspą. Udziałowcami mają być miasto, Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście oraz Port Rybacki "Gryf". Zarząd portów - właściciel Starówki w imieniu Skarbu Państwa - nie chce blokować sprawy, ale zamiast wchodzić w spółkę, woli zamienić się terenami z miastem. Za Starówkę chętnie wziąłby 8 ha miejskiej ziemi przy ul. Hryniewieckiego. Dzięki połączeniu tej działki z gruntami należącymi do ZMPSiŚ do roku 2007 mogłoby tam powstać wielkie 25-hektarowe centrum logistyczne za 37,2 mln zł. To inwestycja niezbędna dla rozwoju portu - stąd towary wyładowywane w porcie byłyby wysyłane przez zewnętrznych operatorów do miejsc przeznaczenia w głębi lądu.

Jednak zamiana terenów tylko pozornie jest prosta. Nie ma wciąż wyceny rzeczoznawców. Prawdopodobnie Nabrzeże Starówka jest jednak więcej warte niż miejskie nieużytki przy Hryniewieckiego. Jako rekompensatę miasto mogłoby zaoferować udziały w spółce, ale nie wiadomo, czy zarząd portu będzie mógł do niej przystąpić. Ustawa o portach i przystaniach morskich nakłada w tym względzie ograniczenia. - List intencyjny przygotowany w magistracie analizują nasi prawnicy - mówi prezes ZMPSiŚ Dariusz Rutkowski.

Prezes chciałby też, żeby miasto jasno określiło harmonogram działań na Łasztowni. - Musimy wiedzieć co i kiedy miałoby tam powstać - podkreśla. - Będę starał się zastrzec w umowach, że nabrzeże przekazane miastu zostanie pod naszym nadzorem do czasu aż przekształci się w teren rzeczywiście miejski. Chodzi o to, by nikt nie prowadził tam działalności konkurencyjnej dla portu.

- List intencyjny jest deklaracją woli, nie pociąga skutków prawnych - odpowiada wiceprezydent Krawiec. - Ale zastanowimy się, w jakiej formie uwzględnić zastrzeżenia zarządu portów.

Zczerpnięte z...

http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,3493 ... html#dalej

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości