Bartosz - zagadka nr 353

Odgadywanie miejsc, postaci i wydarzeń ze zdjęć, opisów, itp. Każdy użytkownik, który chce zadać zagadkę, zakłada osobny wątek i tytułuje go: nazwa użytkownika + numer zagadki.
Awatar użytkownika
Bartosz
Expert
Posty: 8809
Rejestracja: 7 cze 2004, o 17:56
Lokalizacja: Stettin

Postautor: Bartosz » 2 mar 2007, o 19:00

Kolejkę tak przerobiono, by mogła jeździć wyłącznie torami tramwajowymi. Jak napisałem wcześniej, przewidziana była trasa Hauptbahnhof (od strony Odry :wink:) - Dampfschiffsbollwerk.
Erich-Falkenwaldergesellschaft
kangur
Posty: 21
Rejestracja: 15 lut 2005, o 18:38

Postautor: kangur » 2 mar 2007, o 19:40

Bartosz pisze:Kolejkę tak przerobiono, by mogła jeździć wyłącznie torami tramwajowymi. Jak napisałem wcześniej, przewidziana była trasa Hauptbahnhof (od strony Odry :wink:) - Dampfschiffsbollwerk.
Hmm, no to sie jeszcze ciekawiej robi :). Wyglada na to, ze przekuli zestawy kolowe, bo kolejowe profile obreczy raczej ciezko z szynami tramwajowymi wspolpracuja... W takim razie, masz moze jakies informacje nt. tego, gdzie stacjonowal sklad? Czyzby warsztaty na Oberwiek? W gruncie rzeczy, parowoz jako taki potrzebuje nawadniania i naweglania, infrastrukture do tego miala raczej kolej, a nie tramwaje Szczecina...

Kolejka w takiej formie dosyc chybionym przedsiewzieciem byla, zeby to jakos sensownie funkcjonowalo to musialaby odjezdzac z peronow dworcowych, najlepiej bez przesiadek ;). Poza tym przeciez pokrywala sie z trasa i dawnej, i obecnej 6...
Awatar użytkownika
RychO
Posty: 3274
Rejestracja: 2 lis 2004, o 14:10
Lokalizacja: Szczecin - Kozacka Góra
Kontakt:

Postautor: RychO » 2 mar 2007, o 19:48

kangur pisze: ...Kolejka w takiej formie dosyc chybionym przedsiewzieciem byla, zeby to jakos sensownie funkcjonowalo to musialaby odjezdzac z peronow dworcowych, najlepiej bez przesiadek ;). Poza tym przeciez pokrywala sie z trasa i dawnej, i obecnej 6...
Chyba tak. A co do rozstawu toru? Wydaje mi się, że pod wagon można doczepić dowolny "wózek jezdny" - ale niech się lepiej ktoś kompetentny wypowie.
Awatar użytkownika
Bartosz
Expert
Posty: 8809
Rejestracja: 7 cze 2004, o 17:56
Lokalizacja: Stettin

Postautor: Bartosz » 2 mar 2007, o 20:08

Na zdjęciu jest pierwsza jazda próbna, która miała miejsce 1 IV 1935 r. w godzinach rannych. Druga jazda rozpoczęła się o godzinie 13:00. Od wyniku prób uzależniano wprowadzenie kolejki w miesiącach letnich. Ustalono nawet, że składy będą umieszczane na torach na wysokości Martin-Luther-Str.

Rozkład jazdy tych miniaturowych pociągów miał być zsynchronizowany z odpływaniem parowców do nadmorskich kąpielisk.
Erich-Falkenwaldergesellschaft
kangur
Posty: 21
Rejestracja: 15 lut 2005, o 18:38

Postautor: kangur » 3 mar 2007, o 00:12

Bartosz pisze:Na zdjęciu jest pierwsza jazda próbna, która miała miejsce 1 IV 1935 r. w godzinach rannych. Druga jazda rozpoczęła się o godzinie 13:00. Od wyniku prób uzależniano wprowadzenie kolejki w miesiącach letnich. Ustalono nawet, że składy będą umieszczane na torach na wysokości Martin-Luther-Str.
Prima Aprilis ;). A taka lokalizacja polaczenia sieci tramwajowej z kolejowa to mi zawsze przychodzi na mysl, gdy tam przejezdzam. Moze kiedys doczekamy sie tramwajow dwusystemowych i czegos na ksztalt S-Bahnu, ale to juz OT.

RychO pisze: Chyba tak. A co do rozstawu toru? Wydaje mi się, że pod wagon można doczepić dowolny "wózek jezdny" - ale niech się lepiej ktoś kompetentny wypowie.
Rozstaw torow w wypadku tramwajow w Szczecinie i kolei jest taki sam, 1435mm, wiec z tym nie ma problemu. Wozkow nie trzeba zmieniac (wystarczy profil kola zmienic), bo z tego co na fotce widze, to byly to wagony dwuosiowe, takowych pozbawione ;). Natomiast skrajnia jest inna, odleglosc osie
torow tramwajowych nie pozwolilaby na wyminiecie sie dwoch skladow kolejowych, a i pewnie sklad+tramwaj by nie przeszedl. Poza tym pozostaje problem promienia skretu, luki w sieciach tramwajowych maja czasem promien <20m, na kolei takich nie uswiadczymy.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 13 gości