Czyli tak daleko aż nie byłem.Bachinstitut pisze:Może Schwepsen Thor?Iwonka pisze:Schuecken Thor ?
Nie.Ne, ne, ne...Woytas pisze:Łódka w rogu wskazuje na bliskość Odry(chyba że w fosie ktos śmigał).
Gdzieś okolice Oberwiek, czy znów pudło?
Widać! A Wallschule chyba jeszcze nie widać. Czyli 1854-1866.siwy pisze:Pytanie dotyczące zdjęcia Stettin vor 1945 von Bachinstitut Stettin > Silberwiese, Hauptbahnhof, Rathausplatz, Neustadt, Kasernenviertel, Oberwiek > Schwedter Ufer, Bahnhofsbrücke, Hauptbahnhof > Bahnhofspanorama von der Karlstraße > Plik Plik 4/7.
Czy mi się wydaje, że nad krawędzią dachu Hauptbahnhof widać Neue Brücke z 1853-1854 ???
Czy to zdjęcie, Schwedter Ufer, Bahnhofsbrücke, Hauptbahnhof > Schwedter Ufer Plik 3/56 , można by przypisać temu panu?????????Bachinstitut pisze: ... Ciekawe, czy to ten sam fotograf jest autorem obu tych cykli zdjęć?
Może oba powstały w tym samym okresie - 1863/64? ...
siwy pisze:Czy to zdjęcie, Schwedter Ufer, Bahnhofsbrücke, Hauptbahnhof > Schwedter Ufer Plik 3/56 , można by przypisać temu panu?????????Bachinstitut pisze: ... Ciekawe, czy to ten sam fotograf jest autorem obu tych cykli zdjęć?
Może oba powstały w tym samym okresie - 1863/64? ...
Na wykadrowanej przeze mnie części zdjęcia widać świeżo usypany Sellhausbolwerk. Prace te być może rozpoczęły się już w 1859.Bachinstitut pisze:Jeszcze jeden szczegół przekonuje, że to data 1864. Muszę jednak coś sprawdzić, podam wieczorem.
Cały mój wywód opieram na ustaleniach p. dr B. Kozińskiej (Rozwój przestrzenny Szczecina…, 2002), tamże załączone plany. Wg mnie zdjęcie /Bachinstitut, zagadka nr 351.jpg/ przedstawia obraz sprzed roku 1869. 15.11.1868 oddano do użytku nowy dworzec towarowy w rejonie dzisiejszego „Portu Centralnego”. Jednocześnie zmodernizowano dworzec osobowy i przedłużono tory nowym mostem na Odrze w rejonie kanału portowego twierdzy (Festungs-Hafen). Jak podaje Kozińska (2002, 76), nowy most wybudowano w 1868. Z kolei większy problem był z kanałem portowym, Całkowicie zasypano go dopiero w 1871 roku. Ciąg uliczny Karlstrasse realizowano w latach 1862-67, Charlottenstr. W latach 1864-66, a Mauerstr. i Neustr. rozpoczęto w 1865. Budynek Arsenału (nowy Zeughaus) oddano do użytku w 1869. By przedłużyć tory wyburzono magazyn usytuowany na placu od strony Starego Miasta. Zdjęcia Bahnhofspanorama von der Karlstraße > Plik 1/7 i 4/7 są wykonane wg mnie w różnym czasie, wskazuje na to stan okien, na pliku 1/7 są zamknięte, a na 4/7 otwarte, poza tym stan elewacji wokół pierwszego z lewej okna jest różny, to chyba nie błąd w wywołaniu kliszy? Oczywiście te tory na załączonym planie z 1866 to dopiero przymiarka. Reasumując, fotograf może ten sam, tylko raczej zdjęcia robil w róznym czasie, i faktycznie może to być około 1863-64 roku.Bachinstitut pisze:To absolutnie pewne daty?Schulz pisze:...Z kolei po zachodniej stronie Odertorstrasse pomiędzy rokiem 1864 a 1868 zalegały poniżej przyszłej ulicy Korzeniowskiego fragmenty fos...
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości