Strona 1 z 1

(artykuł) Stettin w szczególe (15)

: 10 lis 2009, o 22:59
autor: mirekjot
O kurna, ale szczegóła. Faun w rozwinieciu bojowym. Cos takiego.

(artykuł) Stettin w szczególe (15)

: 12 lis 2009, o 16:19
autor: secessionlove
No też właśnie, sieciowcy nie próżnują. Poza tym Herbrand 30 gotów do odjazdu w stronę CC, stoi na torowisku z 1926 roku. Pewnie czeka na skład jadący stamtąd, by zabrac od niego doczepy. Takie coś miało tez miejsce w Inowrocławiu, nawet w 1962 roku, tuż przed likwidacją tramwajów w tamtym mieście (wiem to na podstawie artykułu Jana Wojcieszaka w "Parowoziku" gdzieś tak z 1993 roku.

(artykuł) Stettin w szczególe (15)

: 12 lis 2009, o 17:06
autor: otodruk.pl
Super fotki. I nawet salon Stoewera się znalazł, jakby jeszcze trochę powiększyć to można by do środka zajrzeć :)

(artykuł) Stettin w szczególe (15)

: 12 lis 2009, o 18:53
autor: woti
I tylko tych autek czasem żal...

(artykuł) Stettin w szczególe (15)

: 22 lis 2009, o 00:02
autor: Lazi
Franz i skaner, ulubione piwo pszeniczne mojej żony :-)

: 23 lis 2009, o 00:40
autor: kalmar
Nie jestem pewien czy jest tak jak pisze Secessionlove: „…Herbrand 30 gotów do odjazdu w stronę CC, stoi na torowisku z 1926 roku. Pewnie czeka na skład jadący stamtąd, by zabrać od niego doczepy. …”
Może stojący na bocznym torze tramwaj czeka na wjazd na pocztę po paczki i listy.
Na zdjęciu wyraźnie widać jak tory skręcają do bramy Postamtu.
W grudniu 2004 roku, w artykule „Szczecińskie tramwaje” Busol pisał:

„… W 1919 roku wprowadzono usługi pocztowe. Tramwaj przejeżdżając koło poczty przewoził paczki i listy.
Linia 2 - Dyrekcja Poczty - al. Niepodległości (Paradepl) - są jeszcze tory prowadzące do bramy;
Linia 4 - Poczta na rogu ul. Piłsudskiego i Mazurskiej (Friedrich Karl str./Preußischestr.);
Linia 6 - Poczta Główna …” itd.

Sprawdziłem, tory tramwajowe prowadzące na dziedziniec pocztowy są nadal, mimo upływu kolejnych pięciu lat. Nie udało mi się zerknąć na dziedziniec „tramwajowy” żeby sprawdzić, czy rampa do przeładunku poczty jeszcze istnieje. Ale jeśli jest tak jak na dziedzińcu sąsiednim, to pewnie wszystko wygląda po nowemu i nie ma szans na powrót do dawnych metod przewozu listów i paczek. Załączam fotkę z widokiem jak zmodyfikowany (właściwie zlikwidowany) jest dziedziniec od strony Banku pocztowego.

: 23 lis 2009, o 08:53
autor: Busol
kalmar pisze:W grudniu 2004 roku, w artykule „Szczecińskie tramwaje” Busol pisał
Ja nie pisałem tego tylko wstawiłem artykuł chyba Krasia.... Na koncu zawsze jest autor...

Re: (artykuł) Stettin w szczególe (15)

: 23 lis 2009, o 11:50
autor: greg29
otodruk.pl pisze:Super fotki. I nawet salon Stoewera się znalazł, jakby jeszcze trochę powiększyć to można by do środka zajrzeć :)
widać błyski chromów i szczerze zaciekawionych dwóch panów na chodniku :) Tylko kobieta przy "afiszu" wydaje się nie zainteresowana motoryzacją ;)

: 23 lis 2009, o 14:55
autor: secessionlove
kalmar pisze:Nie jestem pewien czy jest tak jak pisze Secessionlove: „…Herbrand 30 gotów do odjazdu w stronę CC, stoi na torowisku z 1926 roku. Pewnie czeka na skład jadący stamtąd, by zabrać od niego doczepy. …”
Może stojący na bocznym torze tramwaj czeka na wjazd na pocztę po paczki i listy.
Na zdjęciu wyraźnie widać jak tory skręcają do bramy Postamtu.
W grudniu 2004 roku, w artykule „Szczecińskie tramwaje” Busol pisał:

„… W 1919 roku wprowadzono usługi pocztowe. Tramwaj przejeżdżając koło poczty przewoził paczki i listy.
Linia 2 - Dyrekcja Poczty - al. Niepodległości (Paradepl) - są jeszcze tory prowadzące do bramy;
Linia 4 - Poczta na rogu ul. Piłsudskiego i Mazurskiej (Friedrich Karl str./Preußischestr.);
Linia 6 - Poczta Główna …” itd.

Sprawdziłem, tory tramwajowe prowadzące na dziedziniec pocztowy są nadal, mimo upływu kolejnych pięciu lat. Nie udało mi się zerknąć na dziedziniec „tramwajowy” żeby sprawdzić, czy rampa do przeładunku poczty jeszcze istnieje. Ale jeśli jest tak jak na dziedzińcu sąsiednim, to pewnie wszystko wygląda po nowemu i nie ma szans na powrót do dawnych metod przewozu listów i paczek. Załączam fotkę z widokiem jak zmodyfikowany (właściwie zlikwidowany) jest dziedziniec od strony Banku pocztowego.
Natomiast ja nie mam żadnych wątpliwości. Tu gdzie stoi ten tramwaj, od 1926 roku znajdował się przystanek końcowy dwójki. Wcześniej ta dwójka miała postój na żeberku łączaącym Am Berliner Tor z Parade Platz, istniejącym do lat 60. XX wieku. O wprowazeniu w 1919 roku usług przewozów pocztowych jest mi oczywiście wiadomo, data prawidłowa. Natomiast nie ma w mojej wypowiedzi mowy o tym, że od razu zbudowano wszystkie bocznice. A było ich więcej, niż we wspomnuanym artykule, tj. na Dubois, Lubeckiego, przed dworcem glównym, na Ku Słońcu. I jeśli ktoś się uprze, że w 1919 roku zbudowano bocznicę do poczty na Lubeckiego (na wysokości obecnego przystanku w stronę miesta), to się narazi na śmieznośc, bo wiadomym jest w kręgach miłośników komunikacji miejskiej, że torowisko na trasie Stalmacha - Lubeckiego - Blizińskiego powstało w 1927 roku. Wcześniej ruch w tym rejonie odbywał się przez tereny dzisiejszej stoczni. Tak samo i tutaj, przy obecnej poczcie głównej. Jak mówią, nie od razu Kraków zbudowano, tak i nie wszystkie bocznice zostały od razu zbudowane. Tak więc jakby ten Herbrand czekał na wjazd do Poczty, to by stał przy samej bramie wjazdowej. A że jest udekorowany w tablice liniowe, to wątpliwości już nie ma żadnych. :lol:

: 23 lis 2009, o 19:33
autor: mirekjot
Zdjęcie pochodzi z lat 1928-30. Epizod pocztowy, zresztą krótkotrwały, należał juz wtedy do historii. Tramwaj, ściślej mówiąc, pojechał do przystanku końcowego Wendorf, czyli do trzeciej bramy CC. To wynika z małej tablicy informacyjnej uzupełniającej, wiszącej "na balkonie".

: 24 lis 2009, o 16:51
autor: secessionlove
Jakoś w tych latach została przedłużona trasa dwójki do Wendorf, wcześniej kończyła się przy I bramie CC.