Strona 1 z 3

(artykuł) Graf Zeppelin Anno Domini 1947

: 4 gru 2005, o 22:46
autor: shiba
na pokladzie sa jakies konstrukcje czy mi sie tylko zdaje

: 5 gru 2005, o 19:40
autor: emeryt
Dlaczego nie mozna zobaczyc zdjec ?

: 5 gru 2005, o 19:46
autor: keson
aktualnie serwer, na ktorym mamy galerie lezy... powodu nie znam.
prosze uzbroic sie w cierpliwosc...

(artykuł) Graf Zeppelin Anno Domini 1947

: 6 gru 2005, o 22:02
autor: quistorp
PROSZĘ ZDRADZIĆ TAJEMNICĘ. JAK TO OBEJRZYĆ. NIE POTRAFIĘ! QUISTORP

: 6 gru 2005, o 22:18
autor: Busol
1. Zeppeliny już są - przeniosłem je w inne miejsce i widac

2. Galeria nieczynna do odwołania. Serwer na którym nasza galeria jest umieszczona chwilowo został wyłączony. Planowane odwołanie jutro.

Re: (artykuł) Graf Zeppelin Anno Domini 1947

: 7 gru 2005, o 00:15
autor: Bartosz
shiba pisze:na pokladzie sa jakies konstrukcje czy mi sie tylko zdaje
Rosjanie załadowali pokład jednostki tzw. zdobyczami wojennymi, które miały trafić do ZSRR.

: 7 gru 2005, o 03:14
autor: Aygon
Może i znane ale dorzuce. Można spojrzeć z innej perespektywy.

Re: (artykuł) Graf Zeppelin Anno Domini 1947

: 7 gru 2005, o 08:12
autor: Finki
Bartosz pisze:
shiba pisze:na pokladzie sa jakies konstrukcje czy mi sie tylko zdaje
Rosjanie załadowali pokład jednostki tzw. zdobyczami wojennymi, które miały trafić do ZSRR.
Niektóre wróciły po czasie w postaci darów, ale to zagadnienie na osobny wątek.

: 8 gru 2005, o 00:31
autor: Krasiu
Zdjęcia okazały się jakimś hitem. Prawie tysiąc odsłon!

(artykuł) Graf Zeppelin Anno Domini 1947

: 8 gru 2005, o 17:21
autor: quistorp
Ni e wiem czy pan W. Jaszczyński to ten Jaszczyński który był i lekarzem i pilotem w Aeroklubie Szczecińskim. Tymi zdieciami sprowokował całkiem nowy temat. Przecież te zdiecia są zrobione z samolotu chyba PO-2. Słynnego "Papaja". To były radzieckie dwupłatowe samolociki zwiadowcze o konstrukcji drewniano tkaninowej. Już wtedy stanowiły atrakcje typu retro. Dwuosobowy. Bez kabinki. Na jednym ze zdięć widać wyraźnie głowę tylnego pilota obserwatora. Ale jak na oficjalne loty to zdięcia nie musiały być robionei ukradkiem. Problemem wtedy była dostepność i kosztowność materiałów fotograficznych. Na "Lajkę" (leica)nie licznych było stać. A temat starej awicji przed Stettinem i zaraz po już w Szczecinie jest tematem że hej. Pamiętam ze wspomnień starych wiarusów jak rozpoczynali pierwsze szkoleniowe loty szybowcowe na ABC-akach, ciaganych na sznurach gumowych. "ABC" to szybowiec płat górny kratownica zamiast kadłuba. Trochę lepszy od szybowców Otta Lilienthala. Minuta lotu a dwadzieścia minut ma przesiadkę dla drugiego.
Qustorp

: 8 gru 2005, o 17:57
autor: J-23
Samolot Po-2, popularnie zwany "kukuruźnikiem" powstał w 1929 roku i w 1945 roku był już konstrukcją przestarzałą ale na tyle prostą że w zrujnowanej Polsce można było rozpocząć (1949 r.) licencyjną produkcję tego samolotu pod nazwą CSS-13. Wersja sanitarna nosiła oznaczenie S-13 (1954 r) i posiadała krytą kabinę. link do fotki sanitarnego S-13 ze zbiorów krakowskiego Muzeum Lotnictwa http://www.airventure.de/tips_mus_kraka ... 201955.jpg
W Polsce używano około 200 szt. Po-2 i wyprodukowana ponad 600 szt. CSS-13.
Skoro zdjęcie zostało wykonane w 1947 roku to mamy do czynienia z produkcją radziecką, możliwe że jeszcze z wojenną przeszłością.
Jest jeszcze jeden związek tego typu samolotu z naszym miastem.
Jeśli mnie pamięć nie myli to jeden z samolotów CSS-13 zachował się w Szczecinie i przed kilku laty został odrestaurowany i można nim latać, niestety nie wiem gdzie się obecnie znajduje.

: 9 gru 2005, o 11:06
autor: quistorp
Ja go widziałem jeszcze w latach na przełomie 1968/1972 w hangarze głównym przy ul. przestrzennej. Jego naprawami zajmowali się dwaj bracia szkutnicy !! (do jachtu do samolotu przy ówczesnych technologiach nie tak daleko ) Baraniewicze. Mieszkali w Zdrojach. Quistorp

(artykuł) Graf Zeppelin Anno Domini 1947

: 22 sty 2006, o 20:39
autor: Busol
Niezalogowany znajomy podesłał mi takie info. Nie wiem - być może pozycja nieznana....

EOW 42 Graf Zeppelin
Autor: Siegfried Breyer
Format A4, 112 stron, 100 zdjęć cz-b, 27 rysunków, 18 plansz barwnych wraz z okładką, 3 wkładki A1 m.in. z rysunkami 3D.

Monografia zawiera historię okrętów lotniczych Niemiec ze szczególnym uwzględnieniem nigdy nie ukończonego lotniskowca Graf Zeppelin. Opisano tutaj historię jego powstawania, problemy związane z jego projektowaniem oraz wszystkie decyzje, które doprowadziły do zawieszenia jego budowy. Monografia zawiera również opis techniczny, bogato ilustrowany materiałem zdjęciowym i rysunkami 3D. Na uwagę zasługuje rozdział dotyczący lotnictwa pokładowego z opisem typów samolotów, jakie zamierzano na nim umieścić. Na wkładkach A1 są przedstawione rysunki generalne lotniskowca, oryginalne rysunki stoczniowe przekrojów wzdłużnych i wręgowych, rysunki 3D przedstawiające przypuszczalny wygląd ukończonego lotniskowca oraz wygląd, jaki miał mieć okręt według pierwotnego projektu.

Książka - Romek

: 23 sty 2006, o 02:15
autor: romeck
Ja to mam - tzn. monografię GZ. Pisałem już o tym w jakimś poscie na Forum Sedina ale dawno, dawno. Gorąco polecam bo to poważny (i szanowany w gronie marynistów) i bardzo skrupulatny autor wielu fajnych książek. Monografia jest bardzo szczegółowa, jest tam kilka fotek ze Szczecina głównie przy Wałach oraz już powojenne z okolic Dąbia.
Jakość fotek bardzo dobra. Tekst - tylko pozazdrościć wiedzy i zbiorów.

Romek

: 23 sty 2006, o 08:47
autor: szperacz88
A czy nie wiadomo w którym miejscu na międzyodrzu "stał" wysadzony lotniskowiec?? aktualnie próbuję namierzyć po ksztąłcie kanałów wodnych.