(artykuł) Strefa piesza czy parking na pl. Orła Białego?

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 1701
Rejestracja: 11 lip 2004, o 16:28
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Piotrek » 11 lut 2006, o 15:31

Robienie puszczy lub lasu w środku miasta jest całkowicie bezsensowne. Posadzenie kilku drzew już sens ma. Wykonanie parkingu podziemnego jest uzasadnione. Jak pisano wcześniej lubimy poruszać sie samochodami, a w rejonie Pl. Orła Białego ilość parkujących wozów jest ogromna. Gdyby je schowac pod plac uzyskamy poprawę przejezdnosci wąskich uliczek.
Istnieje prawdopodobieństwo, że w trakcie robienia wykopu pod parking podziemny można by odkryć wiele bardzo ciekawych rzeczy a to już mogłoby być nie na rękę pewnym instytucjom w naszym mieście. :wink:
Można dyskutować na temat zabudowy i wykorzystania powierzchni placu ale nie jest to chyba zbyt sensowne na tym portalu. :)
Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 1701
Rejestracja: 11 lip 2004, o 16:28
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Piotrek » 11 lut 2006, o 16:55

Trudno zrozumieć mi jaki masz cel w zamieszczaniu takich samych postów w dwóch różnych wątkach (dotyczących co prawda tego samego miejsca). Czyżby to była twoja misja?
Pomijając, że trudno dopasować mi do koncepcji zagospodarowania Pl. Orła Białego słów prof. Pęskiego
Osobiście uważam, że jest on niedobry z uwagi na wymogi zrównoważonego rozwoju miasta.
Na czym polega ten zrównoważony rozwój tej części miasta. Na zalesieniu go i stworzeniu strefy zamkniętej dla ruchu kołowego? Totalny absurd. A po takich wypowiedziach architektów zaczynam sie zastanawiać nad jednym z posunięć prof. Z. po wojnie - wszystko wyburzyć i zaorać a następnie posiać trawę i posadzić drzewa. Zieloni powinni sie wtedy ucieszyć.
Awatar użytkownika
Torney
Posty: 8630
Rejestracja: 16 wrz 2004, o 13:57

Postautor: Torney » 11 lut 2006, o 16:58

Do artura2: usuwam zbędny post, proszę potraktować to jako ostrzeżenie.
Erich-Falkenwaldergesellschaft
kalmar
Posty: 51
Rejestracja: 22 lis 2005, o 16:29

(artykuł) Strefa piesza czy parking na pl. Orła Białego?

Postautor: kalmar » 16 lut 2006, o 21:38

Pojawienie się wokół Placu Orła banków i salonu samochodowego już zadecydowało o dalszych losach tego miejsca. Nie da się wypędzić zmotoryzowanych MIESZKAŃCÓW całego Szczecina z tej okolicy. Plac nie należy wyłącznie do tych którzy mają szczęście (pecha?) tam zamieszkiwać. Myślę także, że "zieloni" nie mają monopolu na jedynie słuszne poglądy.
Natomiast obowiązkiem władz miasta jest taka organizacja ruchu drogowego, aby był możliwie najmniej uciążliwy dla otoczenia.
kalmar
Awatar użytkownika
techno
Posty: 9
Rejestracja: 12 sie 2004, o 23:44
Lokalizacja: Szczecin

(artykuł) Strefa piesza czy parking na pl. Orła Białego?

Postautor: techno » 16 lut 2006, o 22:39

Ciekawi mnie to, że Zielonym jakoś nie przeszkadza obecnie funkcjonujący tam parking (takiego zdania nie znalazłem w tym tekscie;)... i cała masa kierowców kręcących się w kółko w poszukiwaniu w tym rejonie wolnego miejsca... Interesuje mnie też jedna rzecz: jak wytłumaczyć kierowcom, którzy dookoła tego kwartału mają same miejskie autostrady (2- i 3-pasmowe al. Wyszyńskiego, Niepodległości, Pl. Żołnierza Polskiego, Trasę Zamkową i Nabrzeże Wieleckie), wytłumaczyć, że nie mogą zaparkować wewnątrz tego kwartału. Lepiej już ich wrzucić pod ziemię, niż męczyć się z nimi na powierzchni:)
artur2
Posty: 6
Rejestracja: 25 paź 2005, o 14:33

Postautor: artur2 » 16 lut 2006, o 23:58

Oczywiscie, że samochody na szczecinskiej starówce, jaką by ona nie byla pasują jak pięść do nosa i slusznie stworzono plan strefy pieszej w tym rejonie - zresztą juz pare lat temu na zamowienie magistratu w tzw nowej polityce transportowej dla szczecina. Rozumiem, że nie będzie latwo przesiasc sie np. klientom bankow itp na rowery, chociaz w wielu bardziej cywilizowanych krajach europy i swiata tak jest. U nas ciężka choroba nazwana przez jednego z forumowiczow Sediny bodajże - "wozidupozą" - bedzie trudna do przezwyciężenia... Tym bardziej jeśli nie będzie u nas ściezek rowerowych.

Nie tylko zielonym nie podoba sie projekt tego parkingu i wycinki drzew, cytuję wypowiedz zasłużonego architekta, prof. z Politechniki : ----- Original Message ----- From: Wojciech Pęski To: Hans van de Sanden (urzędnik z UM odpowiedzialny za rewitalizację) Sent: Saturday, February 11, 2006 7:45 PM Subject: Re: przebudowa pl. Orła Bialego - opinie architektów

Dobry wieczór, niestety akceptowana 10-15 lat temu idea parkingów podziemnych i nadziemnych w śródmieściach nie sprawdziła się w pełni. Obecnie obserwujemy świadomy odwrót od takich rozwiązań. Władze miast europejskich i amerykańskich wprowadzają różnorodne ograniczenia wjazdu samochodów na tereny śródmiejskie (m.in. np. Sztokholm, Seatle), a także wprowadzają zdecydowany zakaz ruchu samochodowego w centrum miasta a nawet okresowo w całym mieście (m.in. np. Rzym). Jednocześnie wprowadzane są systemy bardzo atrakcyjnego i taniego (coraz częściej bezpłatnego) transportu publicznego (głównie elektrycznego), oraz doskonałe układy tras rowerowych i ciągów-placów pieszych w zieleni (nie istniejące prawie zupełnie w Szczecinie). Natomiast z teoretycznego punktu widzenia wspomniane parkingi uzasadnione są jeszcze w strefach zewnętrznych śródmieść a przede wszystkim na obrzeżach miast w pobliżu węzłów ww. atrakcyjnego transportu publicznego i tras rowerowych. Wiele wskazuje na to, że tendencja ta będzie dominować, ponieważ zdecydowanie lepiej spełnia wymogi rozwoju zrównoważonego. W uzupełnieniu trzeba dodać, że propozycja zlokalizowania parkingu na pl. Orła Białego spowoduje zniszczenie tego pięknego placu i uliczek do niego dochodzących, jeśli zostanie zrealizowana. Łączę pozdrowienia, Wojciech Pęski
oto wypowiedź innego szczecinskiego architekta :
Witaj Artur, gratulacje z wywolania dyskusji o parkingach w Szczecinie./.../
Sadze, ze pieniadze publiczne, miejskie powinny wspierac system komunikacji masowej (publicznej jak i prywatnej) oraz rozwoj alternatywnych form poruszania sie w miescie - w tym budowe spojnego systemu sciezek rowerowych. Miasto Szczecin ciagle nie ma standardu wykonywania sciezek rowerowych. Takich standardow dopracowaly sie Poznan, Gdansk - okreslono w nich dosc precyzyjnie rodzaj materialow uzywanych do budowy - np.: polbruk nie jest zalecany; formy stojakow rowerowych, sposoby pokonywania skrzyzowan. Daje to pewne gwarancje do utrzymania pewnego ladu przestrzennego, u nas jest "wolna amerykanka".
A co z obwodnica kolejowa miasta i mozliwoscia wlaczenia transportu kolejowego w uklad miejskiej komunikacji publicznej. Tam (dworzec główny) moze dobrze funkcjonowac wypozyczalnia rowerow (turysci niemieccy podobno dopytuja sie o taka mozliwosc - na dworzec glowny w ciagu doby, co 2 godziny przyjezdza pociag z Niemiec - a na dworcu nie ma prawie zadnej informacji turystycznej o naszym miescie). Dobrze funkcjonujaca komunikacja publiczna (zapewniajaca minimum komfortu), spod dworca dostarczy turystow w rozne obszary miasta, licze, ze w przyszlosci powstanie system taksowek wodnych (analogicznie jak w Rotterdamie), wykorzystujaca m.in wyremontowane nabrzeze miejskie./.../
Warto odbudowac pozytywna opinie o Szczecinie jako miescie pelnym zieleni.
Pozdrawiam architekt Leszek Swiatek
AKCENT Pracownia Projektowa
Awatar użytkownika
Busol
Admin
Posty: 9625
Rejestracja: 21 kwie 2004, o 01:42
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Postautor: Busol » 17 lut 2006, o 13:33

Czy mi sie wydaje czy dyskusja przestaje miec powoli zwiazek z Dawnym Szczecinem ?
Awatar użytkownika
Busol
Admin
Posty: 9625
Rejestracja: 21 kwie 2004, o 01:42
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Postautor: Busol » 11 mar 2006, o 20:11

Do Artura2

Drogi Panie !

Uprzejmie informuje ze sedina.pl to nie tablica ogloszen. Jesli chce pan o czyms poinformowac mieszkancow prosze o kontakt z redakcja.

W dodatku post nizej napisalem co o tym mysle.
Prosze to potraktowac jako ostrzezenie. W przypadku kolejnych ogloszen umieszczanych bez konsultacji i zwiazku z dawanym szczecinem bedzie ban

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości

cron