(artykuł) Tramwaj przecięty na pół

KlemensII
Posty: 290
Rejestracja: 6 mar 2005, o 08:17

(artykuł) Tramwaj przecięty na pół

Postautor: KlemensII » 13 mar 2007, o 13:02

Uważam,że tego typu muzeum jest Szczecinowi potrzebne, a wykorzystanie starego taboru czy to autobusowego ,czy tramwajowego do celów turystycznych jest jak najbardziej na miejscu.Pozostaje tylko właściwe dobranie tras i kilku wygadanych przewodników a przedsięwzięcie się zwróci.Oczywiście jak to w kapitaliźmie potrzebna jest i reklama.Inną sprawą jest wykończenie czy to eksponatów muzealnych czy też pojazdów wożących turystów.Martwi mnie autobus San H-100, który w odróżnieniu od warszawskiego wygląda na nie do końca odrestaurowany,ale to chyba jeszcze da się naprawić.Ciekawym pojazem jest też pokazywana/na razie na zdjęciach tylko polakierowana/ Nysa 501M, która swego czasu obsługiwała trasę Brama Portowa- Wyspa Pucka.Wzorując się trochę na Madurodam Hadze wnioskowałbym zachęcić modelarzy do uzupełnienia muzeum modelami pojazdów używanych przez komunikację miejską lub szerzej pojazdów,które jeździły po naszym mieście.W Hadze do tego kompleksu walą tłumy, więc i u nas chyba turystów by nie zabrakło. Temat do przemyślenia KlemensII
Piotr-Stettin
Posty: 466
Rejestracja: 3 sie 2006, o 20:03

Re: (artykuł) Tramwaj przecięty na pół

Postautor: Piotr-Stettin » 13 mar 2007, o 22:25

KlemensII pisze:Uważam,że tego typu muzeum jest Szczecinowi potrzebne, a wykorzystanie starego taboru czy to autobusowego ,czy tramwajowego do celów turystycznych jest jak najbardziej na miejscu.
a już zupełną rewelacją byłaby linia turystyczna Dworzec Główny - zajezdnia Niemierzyn :). Świetna sprawa dla przyjezdnych...Zwiedzanie schronu pod dworcem, a potem starym tramwajem do Muzeum...Tylko najpierw trzeba zdobyć ojro :D.
mirekjot
Posty: 1039
Rejestracja: 17 gru 2004, o 12:32

Postautor: mirekjot » 13 mar 2007, o 22:53

O takiej linii tramwajowej niektórzy myślą. Spróbujmy puścic swobodniej wodze fantazji. W okolicy Dworca mamy jeszcze starą zajezdnię tramwajów konnych, z której zapach siana dawno uleciał, ale zdziebłko ponad stuletniego klimatu pozostało. Po sąsiedzku Wyspa Jaskółcza z transformatorownią, nitowanym mostem i widokiem na zaniedbaną "Szczecińską Wenecję". Po przeciwległej - mamy starą halę wachlarzową po dawnej parowozowni. Gdyby tam ulokowac trochę kolejowego "szmelcu", mielibyśmy filię Muzeum Techniki i Komunikacji. Przed samym Dworcem jest torowisko trójtorowe, które mogłoby służyc do zmiany kierunku jazdy tramwaju turystycznego, bo linia do Muzeum na Niemierzynie mogłaby byc obsługiwana wagonami dwukierunkowymi, które nie potrzebują pętli do zawracania, a jedynie kilku manewrów w przód i tył. Same manewry przy zmianie kierunku jazdy to też atrakcja, której długo by szukac. Motorowy wagon już jest, STMKM majstruje przy doczepie do niego. Z pomocą MZK i Muzeum doczepa może ożyc. Jednak, jak wieśc niesie, trzeci tor przed Dworcem ma byc wycięty, by dac miejsca do parkowania wciskającym się wszędzie blachosmrodom, a w miejscu hali parowozowni zamiarują postawic komercyjny drapacz chmur. I po marzeniach...
Awatar użytkownika
Krasiu
Posty: 1196
Rejestracja: 8 lip 2004, o 00:07
Lokalizacja: Hufelandweg

Postautor: Krasiu » 13 mar 2007, o 22:59

O ile obrona lokomotywowni w świetle wspaniałych planów może być trudna, to już uratowanie trzeciego toru właśnie z myślą o linii Dworzec-Muzeum jest już jak najbardziej realne.
Czy to wycięcie jest w sferze bliżej nieokreślonych planów, czy też już planów konkretnych? Jednym słowem: kogo bić?:)
mirekjot
Posty: 1039
Rejestracja: 17 gru 2004, o 12:32

Postautor: mirekjot » 13 mar 2007, o 23:41

O ile wiem, coś tam się smażyło w Zarządzie Dróg.
Awatar użytkownika
Ralf747
Posty: 533
Rejestracja: 24 lut 2006, o 16:40
Lokalizacja: Stettin Scheune Stövener Allee

Postautor: Ralf747 » 14 mar 2007, o 08:03

W niedługim czasie planowana jest reorganizacja sieci komunikacyjnej miasta ze względu na przeprowadzone 2 lata temu badania ale wątpie żeby miało to wpływ na tzeci tor przy Dworcu. Pomysł z taką linią obsługiwaną dwuskładem eNek byłby na prawdę dobrym pomysłem chociaż widziałbym tu Bremena ale jednak on przy większej wycieczce mógłby się nie sprawdzić. Ale spójrzmy prawdzie w oczy do tego jeszcze daleko - przydałby się nie jakiś remont torowiska tylko prawdziwa modernizacja.
@Klemens pojazdy, które jeździły po naszym mieście w muzeum są - Bremen, wagony serii N, "helmuty", a teraz 102Na (jedno, które zostanie w całości przywrócone do czasów swojej świetności i drugie, które ma zostać przeznaczony na ten wspaniały eksponat czyli przekrój :) ), Jelcz 043 (popularny "ogórek"), na Ikarusy będzie trzeba jeszcze troszkę poczekać no chyba, że w związku z planowanym przetargiem SPAK i SPAD się ich pozbędą chociaż wątpiłbym w to, a na VOLVA B10 MA poczekamy jeszcze dłużej.

P.S: Mogłem o czymś zapomnieć odnośnie kolekcji muzeum - pamiętam, że mają jeszcze JELCZA PR110 i RENAULT PR100.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości

cron