Strona 1 z 1

(artykuł) Zaginione mosty Pomorzan

: 18 maja 2008, o 10:01
autor: Bachinstitut
Według planów wychodzi tak:
1. Ilość torów na odcinku kolei Szczecińsko-Berlińskiej pod koniec lat trzydziestych wynosiła... trzy.
2. Nad potokiem Plätschbach były dwa mosty. Na zachowanym biegł jeden tor, na zburzonym - dwa.

Można by było jeszcze wspomnieć o mostach w ciągu ulic Verbindungstraße i Jageteuffelstraße. Te miały większe znaczenie dla miasta.

: 18 maja 2008, o 11:10
autor: Słoń_77
Tak trochę nie skromnie, temat mostu na Wstowie był już poruszony w wersji fotograficznej:
Galeria
Strona główna > Pozostałości i ślady przedwojennego Szczecina > To pozostało... > Nieistniejąca droga Wstowo - Pomorzany :)

: 18 maja 2008, o 18:41
autor: mariusz_w
Na nieistniejącej drodze Pomorzany-Wstowo (Ustowo) był jeszcze jeden most, którego ślady pominięto w sesji zdjęciowej. Za murowanymi garażami na Inowrocławskiej (na przedłużeniu byłej Kmieciej) są pozostałości przyczułku mostu.

: 18 maja 2008, o 18:56
autor: VideoPandaStudio
mariusz_w pisze:Na nieistniejącej drodze Pomorzany-Wstowo (Ustowo) był jeszcze jeden most, którego ślady pominięto w sesji zdjęciowej. Za murowanymi garażami na Inowrocławskiej (na przedłużeniu byłej Kmieciej) są pozostałości przyczułku mostu.
Hmmnooo tak i nie.... ten most należał do tej samej drogi co prowadzący koło ul. ruskiej.... Trzeba pamiętac że torowiska łaczącego Szczecin i Dziewoklicz nie było a teren był w zasadzie równy (bez wykopu na tor).
Bachinstitut pisze:Według planów wychodzi tak:
1. Ilość torów na odcinku kolei Szczecińsko-Berlińskiej pod koniec lat trzydziestych wynosiła... trzy.
2. Nad potokiem Plätschbach były dwa mosty. Na zachowanym biegł jeden tor, na zburzonym - dwa.

Można by było jeszcze wspomnieć o mostach w ciągu ulic Verbindungstraße i Jageteuffelstraße. Te miały większe znaczenie dla miasta.
Szkoda że nie miałem wcześniej tych informacji...pewnie pojawiły by sie na filmie ... cóż ... bywa i tak :)

: 18 maja 2008, o 22:23
autor: artek
Most był także na ul. Grudziądzkiej jest to uliczka na tyłach parku...pozostałości są widoczne do dzisiaj.

: 18 maja 2008, o 23:00
autor: Busol
artek pisze:Most był także na ul. Grudziądzkiej jest to uliczka na tyłach parku...pozostałości są widoczne do dzisiaj.
Alez prosze bardzo: http://sedina.pl/galeria/thumbnails.php?album=275

: 19 maja 2008, o 08:33
autor: mariusz_w
VideoPandaStudio pisze: .... Trzeba pamiętac że torowiska łaczącego Szczecin i Dziewoklicz nie było a teren był w zasadzie równy (bez wykopu na tor).
Nie całkiem równy o czym świadczą zachowane do dziś schody na skarpie w okolicy, o której wspominałem.

(artykuł) Zaginione mosty Pomorzan

: 27 maja 2008, o 22:53
autor: quistorp
do Mariusza W

...[Za murowanymi garażami na Inowrocławskiej (na przedłużeniu byłej Kmieciej) są pozostałości przyczułku mostu.]...


To mój ulubiony konik. Ulica Kmieca jest równoleglą do ul. 26 kwietnia jadąc od Turzyna w kierunku ul Derdowskiego po lewej stronie. Zapewne wspominasz byłą ul. Kaliską. Tę która była przedłużeniem ul Boryny i przechodziła przez ul Inowrocławską.
Ze zwykłego komuszego bałaganiarstwa , pośpiechu i lenistwa po intensywnej zabudowie osiedla S.M. "Kolejarz", tej ulicy nie zniesiono z rejestru i zapisu na wyrysach geodezyjnych, ale zza przysłowiowego biurka nigdy nie wychodzą w teren nazwę przerzucono na drogę dojadową pierwszą równoległą do ulicy Dobrzyńskiej. Poza nazwą nie istnieje tam żaden adres zadnej nieruchomości. Po całym tym zamieszaniu Szczecin może pretendować do księgi rekoródów Guinesa ,że posiada najkrótszą ulice świata dwa(DWA!!) metry długości i ok 6 metrów szerokości. Śladem tej ulicy pozostała trelinka na przedłużeniu ul. Boryny.
Quistorp

: 27 maja 2008, o 23:15
autor: Zibsky
Ciekawa historia, porownaj polozenie ulicy Kaliskiej na google map http://maps.google.com/maps?hl=en&tab=wl (wystarczy wpisac Szczecin ul. Kaliska) i na http://bip.um.szczecin.pl/UMSzczecinBIP ... _11123.asp

: 28 maja 2008, o 20:54
autor: samba
Jak się pokona pierwsze tory kolejowe schodząc do nich tymi tragicznymi schodami, które zdaje się wspomina mariusz_w, za garażami na Inowrocławskiej trafić można na działki. za owymi działkami też jest ruina mostu. mówiliśmy na to "Zwalone" i chodziliśmy tam na wagary w podstawówce, a potem na piwo.

: 31 maja 2008, o 17:24
autor: HALIS
Wtrącę, jeśli pozwolicie, swoje wspomnienia o mostach(byłych),na Pomorzanach. Idąc ul.Białowieską w dół, po lewej str.był wiadukt,(wysadzony przez wojska niemieckie), pod torami biegnącymi w kier. stacji Gumieńce.Prowadziła pod nim brukowana droga,przez doliny ugorów, w kierunku ul. Inowrocławskiej. Biegła m.inn. przez most nad torami szlaku Szcz.Gł.-Gum.(resztki widac chyba do dzisiaj),dalej przez tereny dzisiejszych działek nad szlakiem Szc.Gł.-Poznań, (Ustowo). Wąska droga, "kocie łby"), ale przed wojną,szybko komunikowała okol.Lokomotywowni, ul. MieszkaI z przemysłową częścią Pomorzan,ul. Budziszyńską. elektrownią, zakładami na Tamie Pomorzańskiej,Browarem, Gazownią! Będąc malcami,z kolegą Maćkiem,włóczyliśmy się często w tamtych okolicach! R.O.Pozdrawiam!

Re:

: 17 kwie 2012, o 23:21
autor: Detz
samba pisze:Jak się pokona pierwsze tory kolejowe schodząc do nich tymi tragicznymi schodami, które zdaje się wspomina mariusz_w, za garażami na Inowrocławskiej trafić można na działki. za owymi działkami też jest ruina mostu.
Orientuje się ktoś może do czego służyły korytarze w wyżej wymienionym przyczółku?

http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 11135.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/80 ... 11136.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/36 ... 11137.jpg/