Pogodno ? Tajemniczy Tramwaj "Dienstwagen"

Dyskusje na temat miasta do 26 kwietnia 1945 r.
owca
Posty: 133
Rejestracja: 7 paź 2005, o 00:44
Lokalizacja: stettin-boelckestr.

Re: Pogodno ? Tajemniczy Tramwaj "Dienstwagen"

Postautor: owca » 19 sie 2011, o 09:05

i jeszcze jedna fotka z galerii na której jest uwieczniona arkada z napisem Städtische Sparkasse. w prawym dolnym rogu widać dwa słupy trakcji biegnące przynajmniej do mostu. są oba w kształcie "T"
kiwacki
Posty: 11
Rejestracja: 17 cze 2006, o 01:06
Lokalizacja: Braunsfelde

Re: Pogodno ? Tajemniczy Tramwaj "Dienstwagen"

Postautor: kiwacki » 19 sie 2011, o 13:11

Arkad nie ma na zdjęciu, bo kadr jest ucięty. Ale to i tak nic nie zmienia, bo gdyby tak było, to gdzie musiałby stać fotograf, kóry miał tramwaj po swojej prawej stronie?
Awatar użytkownika
Busol
Admin
Posty: 9632
Rejestracja: 21 kwie 2004, o 01:42
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Pogodno ? Tajemniczy Tramwaj "Dienstwagen"

Postautor: Busol » 19 sie 2011, o 13:47

Mniej więcej tu
Tramwaj zaznaczyłem na czarno
Załączniki
mickiewicza1.jpg
Zapraszam na TrocheInaczej.pl.
"Niemcy kiedyś byli źli, a teraz są dobrzy. Ktoś mi tak opowiadał". Franek Bis.
owca
Posty: 133
Rejestracja: 7 paź 2005, o 00:44
Lokalizacja: stettin-boelckestr.

Re: Pogodno ? Tajemniczy Tramwaj "Dienstwagen"

Postautor: owca » 19 sie 2011, o 20:33

to dwa przynajmniej domy, te z prawej strony zdjęcia musiałyby stać na "Polonezie". a nie stały. zwyczajnie mam wątpliwości bo mi szczegóły się nie zgadzają a nie że się uparłem że to nie Stettin. zdrów!
mirekjot
Posty: 1039
Rejestracja: 17 gru 2004, o 12:32

Re: Pogodno ? Tajemniczy Tramwaj "Dienstwagen"

Postautor: mirekjot » 19 sie 2011, o 20:38

owca pisze:i jeszcze jedno. w myśl niemieckiej maksymy ordnung muss sein zwróćcie uwagę na słupy trakcyjne. na Kreckowerstr. są w kształcie litery "T" a na fotce zwykłe i proste. nie ma szans żeby na trasie jednej ulicy stawiali różne, jakie tam były pod ręką.
Siec trakcyjna wisiala nad calym mostem, nie bylo na nim zadnych slupow. Zastosowano dwa wysokie maszty kratownicowe (jeden zreszta widac za tramwajem) trzymajace caly ciezar trakcji. Dodatkowo przed wjazdem na most od strony miasta i za mostem, postawiono 4 slupy pomocnicze (po 2 z kazdej strony jezdni), umozliwiajace przejscie do prowadzenia sieci tramwajowej innymi sposobami - na masztach w ksztalcie litery T- na wydzielonym torowisku - w strone Braunsfelde, i w sposob standardowy - na slupach po obu stronach jezdni - w kierunku miasta. Zastosowano kilka sposobow podwieszenia trakcji i tyle. A bylo ich znacznie wiecej. Ordnung nie ma tu nic do rzeczy.
Awatar użytkownika
secessionlove
Posty: 396
Rejestracja: 13 cze 2009, o 16:27
Lokalizacja: Graudenz/Stettin
Kontakt:

Re: Pogodno ? Tajemniczy Tramwaj "Dienstwagen"

Postautor: secessionlove » 11 paź 2011, o 17:56

Tak jest Mirek! To tak samo, jakby powiedzieć, że w tamtych czasach jedynym sposobem przekładania zwrotnic było przekładanie ręczne za pomocą zwrotnika. A wtedy właśnie zastosowano tzw. elektryczne sterowanie, poprzez "sanki", które są widoczne na zdjęciu w książce wydanej na 50 - lecie szczecińskich tramwajów. Tamże są zamieszczone również fotografie i rysunki słupów trakcyjnych i różnych sposobów zawieszania trakcji. Tak więc na Kreckower str. były słupy łukowe, które były wówczas nowością. Natomiast na Altdammer str. po raz pierwszy w Szczecinie zastosowano sieć skompensowaną (przewód górny i przewód dolny). Eksperymentowano już z sygnalizacją najazdową itp.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości

cron