Naturalne jest, że historia tramwajów kryje jeszcze wiele tajemnic, co jednak nie znaczy, że da się je wszystkie odkryćOld Szczecin pisze:Historia szczecińskich tramwajów liczy jeszcze wiele tajemnic.(?)
1. Tramwaje typu 102 N trafiły do Szczecina w 1971 r. ... A przebudowa Zajezdni Pogodno rozpoczęła się dopiero w 1976 r. ... To jak do tego czasu obracano w Zajezdni tramwaje typu 102 N, skoro nie było tam ani „pętli” ani trójkąta manewrowego, tylko środkowy „świecznik” torów ??
Czy 102 N nocowały na pewno zaj. Pogodno - gdzie indziej było za ciasno ? Czy w wcześniejszym okresie, kiedy były stosowane tramwaje dwukierunkowe - musiały być one wszystkie przemanewrowywane przed "noclegiem" i ile osób pracowało przy tych manewrach?
2. Kiedy u zbiegu ulic Wawrzyniaka i Boh. Warszawy był stosowany tor nakładkowy? – czy to się wiązało z przebudową ul. Wawrzyniaka z jednotorowej na dwutorową ?
I zmianą kierunku ruchu tramwajów które wyjeżdżały na niewłaściwy tor?
3. Czy zmiany przebiegu linii tramwajowych z lat 1945—1955 są już całkowicie opisane z wykorzystaniem wszystkich starych fotografii?”
Nie podejmuję się sprawy nazwy tego fragmentu bulwaru rozstrzygać. Czy Gdański, czy Gdyński - wszak chodzi o Trójmiasto. Zresztą obecnie i tak nie jest dostępny. Przebieg linii tramwajowej naniosłem na fragment planu z 1960 r., kiedy był już czynny nowy most Długi, "sprawca" likwidacji tymczasowej trasy mostowej na wylocie ul. Dworcowej.PKa pisze:I jeszcze poproszę o wyjaśnienia nt. trasy i nazw ulic:Wstępnie przeglądając plan miasta to nabrzeże jest Gdyńskie i pewno uliczka od nabrzeża do ulicy Celnej jest też Bulwarem Gdyńskim, zaś za Celną na wschód już mamy ulicę Bulwar Gdański? Zapewne chodzi o Gdynię!mirekjot pisze:...Natomiast trasa tramwajowa przebiegała od Bulwaru Gdańskiego, przez ul. Celną i Energetyków (wówczas Łasztowa)...
H. Cobb wykonał swoje fotografie podczas pobytu w Szczecinie na początku września 1947. Jego fotografiom towarzyszyły zdjęcia z pierwszej dekady powojennej, m.in. ze zbiorów AP i WUOZ w Szczecinie. Zdjęcie wspomnianego mostu tymczasowego pochodzi z 1948 r.PKa pisze:Zdjęcia z wystawy pochodzą chyba z 1945r., więc ten most wybudowano przed kładką na Moście Długim (08.1947) http://encyklopedia.szczecin.pl/wiki/Most_D%C5%82ugi , z ruskimi umowę o przekazaniu całości Międzyodrza podpisano we 09.1947.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość