Mam nadzieje, że nie zapomnę i że padnie to pytanie . W tamtych latach chyba były też różne plany wielkich inwestycji - oczywiście nierealizowanych, no ale trzeba by było to uściślić. Np. Szybki Tramwaj czy tego typu projekty w tamtych latach powstawały. O co by tu więc zapytać ...Busol pisze:Zawsze można właczyć radio we wtorek na 92 FM o godz. 20.00 (powtórka w Szczecin.fm o 22.00)
Jak są jeszcze pytania to bardzo poprosze...
Leks nie zgodziłabym sie z Tobą, że Trasa Łazienkowska skierowała ruch do centrum, co było błędem. Po pierwsze Szczecin nie jest miastem przelotowym, do Szczecina po prostu się wjeżdża. A poza tym trzeba było udrożnić połączenia pomiedzy prawobrzeżem a lewobrzeżem. Na prawobrzeżu powstały ogromne osiedla mieszkaniowe, wiele z tych osób pracuje na lewobrzeżu. Przed wojną było znacznie więcej mostów łączących oba brzegi, przed trasą zamkową mielismy tylko dwa ...Leks pisze:Mam nadzieje, że nie zapomnę i że padnie to pytanie . W tamtych latach chyba były też różne plany wielkich inwestycji - oczywiście nierealizowanych, no ale trzeba by było to uściślić. Np. Szybki Tramwaj czy tego typu projekty w tamtych latach powstawały. O co by tu więc zapytać ...Busol pisze:Zawsze można właczyć radio we wtorek na 92 FM o godz. 20.00 (powtórka w Szczecin.fm o 22.00)
Jak są jeszcze pytania to bardzo poprosze...
Z Wikipedii "Za jego kadencji rozpoczęto budowę wielkich osiedli mieszkaniowych na obrzeżach miasta: Os. Słonecznego i Os. Książąt Pomorskich, zakończono budowę Os. Zawadzkiego-Klonowica.(...)Rozpoczęto budowę Trasy Zamkowej"
Można zapytać co obecnie sądzi o Trasie Zamkowej, czy nie uważa, że tego typu rozwiążanie jak skierowanie ruchu w samo centrum było błędem itp.
No i takie bardziej luźne pytanie może: Jak Jan Stopyra wyobrażał sobie Szczecin dziś, w latach gdy był prezydentem.
Kropka pisze: Leks nie zgodziłabym sie z Tobą, że Trasa Łazienkowska skierowała ruch do centrum, co było błędem. Po pierwsze Szczecin nie jest miastem przelotowym, do Szczecina po prostu się wjeżdża. A poza tym trzeba było udrożnić połączenia pomiedzy prawobrzeżem a lewobrzeżem. Na prawobrzeżu powstały ogromne osiedla mieszkaniowe, wiele z tych osób pracuje na lewobrzeżu. Przed wojną było znacznie więcej mostów łączących oba brzegi, przed trasą zamkową mielismy tylko dwa ...
Pamiętam korki jakie tworzyly sie do wjazdu do Szczecina jeszcze przed wybudowaniem trasy zamkowej. A w momencie wylaczenia mostu długiego do remontu ... to sie działo. A samochodów wtedy było wielokrotnie mniej niż teraz. Inna sprawa, że lokalizacja trasy zamkowej zaburza wjeżdzającym piekny widok na Wały Chrobrego.
A większym błędem wydaje mi się jest wykonanie mostów Gryfitów i Pomorzan tylko z jednym pasmem ruchu dla każdego kierunku.
Udrożnienie połaczenia prawobrzeża z lewobrzeżem w rejonie centrum bylo konieczne, a inna sprawa to wykonanie połączeń w innych rejonach i na obrzeżach Szczecina.
Tak tylko dlaczego Szczecin zamiast starego miasta ma mieć arterie szerokie jak autostrady. Przecież to zabija całe miejskie życie. Przed wojną było więcej mostów, ale po wojnie nikt nie zabraniał budować nowych. Zamiast takiej trasy Zamkowej można było zbudować z 3, 4 inne mniejsze mosty lub jakąś większą przeprawę jakoś z dala od Centrum. W każdym normalnym mieście ruch kieruje się okrężnie poza centrum, a Szczecin ma dzisiaj bardzo wielki problem gdyż ma praktycznie, że autostradę "wbitą" w samo centrum.Kropka pisze: Po pierwsze Szczecin nie jest miastem przelotowym, do Szczecina po prostu się wjeżdża. A poza tym trzeba było udrożnić połączenia pomiedzy prawobrzeżem a lewobrzeżem. Na prawobrzeżu powstały ogromne osiedla mieszkaniowe, wiele z tych osób pracuje na lewobrzeżu. Przed wojną było znacznie więcej mostów łączących oba brzegi, przed trasą zamkową mielismy tylko dwa ...
Docelowo Autostrada Poznańska będzie dwujezdniowa i powstaną bliźniacze mosty. Od czegoś trzeba było zacząć. A starych mostów nie można już używać, bo grożą zawaleniem.A większym błędem wydaje mi się jest wykonanie mostów Gryfitów i Pomorzan tylko z jednym pasmem ruchu dla każdego kierunku.
Udrożnienie połaczenia prawobrzeża z lewobrzeżem w rejonie centrum bylo konieczne, a inna sprawa to wykonanie połączeń w innych rejonach i na obrzeżach Szczecina.
Bez przesady. Myślę, że nikt by nie chciał zamknięcia tej drogi. Strach pomyśleć co by się działo wtedy na Długim. Wg mnie możemy mówić, że jest brzydka, że wpada do miasta nie w tym miejscu (zgadzam się), ale za to jest oryginalna bo chyba nie ma takiej drugiej konstrukcji w Polsce Wiele miast może nam zazdrościć i zazdrości braku korków co też wg mnie jest po części zasługą inwestycji z tamtych czasów.mirekjot pisze:Tak naprawdę nie rozwiązała żadnego problemu komunikacyjnego – udrożnienia ruchu między prawo- i lewobrzeżem można było dokonać na wiele sensowniejszych sposobów. A dziś główny ruch i tak się pcha przez biedny most Długi.
Ale Kropka przecież napisała: Inna sprawa, że lokalizacja trasy zamkowej zaburza wjeżdżającym piękny widok na Wały Chrobrego.mirekjot pisze:Że niby widok na Wały Chrobrego z niej ładny? Z mostu Kłodnego był wielokroć ładniejszy, o urodzie samego mostu nie wspominając.
Zgadzam się z Tobą calkowicie.Lazi pisze: Bez przesady. Myślę, że nikt by nie chciał zamknięcia tej drogi. Strach pomyśleć co by się działo wtedy na Długim. Wg mnie możemy mówić, że jest brzydka, że wpada do miasta nie w tym miejscu (zgadzam się), ale za to jest oryginalna bo chyba nie ma takiej drugiej konstrukcji w Polsce Wiele miast może nam zazdrościć i zazdrości braku korków co też wg mnie jest po części zasługą inwestycji z tamtych czasów.
I żeby było jasne nie bronię pomysłu Trasy Zamkowej bo wolałbym widzieć w jej miejscu teatr bez zakopanego obok statku. Ale na litość nie mówmy, że nikt po niej nie jeździ!
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości