PROM POLICE-STEPNICA

Odbudowa Sediny, renowacje budynków, itp.
JACEX 2

PROM POLICE-STEPNICA

Postautor: JACEX 2 » 12 sie 2004, o 23:24

CO S¡DZICIE NT. TEJ PROPOZYCJI DYR.P¯B?
Awatar użytkownika
techno
Posty: 9
Rejestracja: 12 sie 2004, o 23:44
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: techno » 12 sie 2004, o 23:49

Pisałem już o tym na forum gw/szczecin... Stepnica, to nie jest jakieś miejsce gdzieś na skraju mapy (Polski i owszem)... Projekt mostu i obwodnicy, jest przyszłościowy - przecież tam mają jeździć pojazdy w relacji wschód-zachód, którzy do tej pory musieli zahaczyć o Szczecin - to będzie część europejskiego systemu transportowego... Natomiast prom skutecznie te plany opóźni... chyba nikt z nas tego nie chce... zresztą, most wyskowodny mógłby być doskonałym punktem widokowym:)
pzdr
/tkkno
Gość

Postautor: Gość » 12 sie 2004, o 23:55

Z ca³ym szacunkiem, ale z tym mostem to Lipa przez du¿e "L".
Niby sk±d dok±d by siê nim je¼dzi³o?
Awatar użytkownika
GRYF
Posty: 338
Rejestracja: 26 cze 2004, o 19:47

Postautor: GRYF » 13 sie 2004, o 00:24

czy napewno "Police- Stepnica"???? przecierz to bez sęsu . jestem przekonany że to chodzi o przeprawe promową Police - Święta . proszę spojrzeć na mapę a potem pisać pierdoły
Awatar użytkownika
techno
Posty: 9
Rejestracja: 12 sie 2004, o 23:44
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: techno » 19 sie 2004, o 14:51

Przepraszam, że się rąbnąłem... oczywiście, że chodzi o most Police - Święta... natomiast w tekscie na stronie http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34959,2224040.html szanowny prezes ŻP lansuje przeprawe promową Police - Stepnica... też mnie to zadziwia, po co komu prom, który by pływał w takiej relacji...
A co do projektu samego mostu... rozumiem to, że nie każdy musi widzieć potrzebę budowy tej właśnie konkretnej przeprawy Police - Święta, ponieważ jej ustytuowanie wyraźnie wybiega w przyszłość... (przyda się również mieszkańcom Stepnicy, którzy do Szczecina mieliby troszkę bliżeji szybciej...)
Most wysokowodny, jako część obwodnicy zachodniej Szczecina sprawiałby, że Szczecin jako jedno z nielicznych miast w naszym kraju miałby pełna obwodnicę - taki swoisty "ring", dzięki któremu wyeliminuje się ruch tranzytowy przez miasto oraz ruch wjazdowy i wyjazdowy z miasta z najbardziej obciążonych traktów. W przyszłości obwodnica zachodnia zostanie połączona z własnie budowaną autostradą z Lubeki w kierunku Lubieszyna, a poprzez most w Policach nie potrzebne będzie przejeżdzanie przez miasto w kierunku Gdańska czy Królewca (bardziej się rozchodzi właśnie o tę relację). Niestety nie mam dostępu da oficjalnych map, ale może gdzieś znajdę jakąś. Zresztą projektów infrastrukturalnych dla Szczecina jest wiele i to jest tylko jeden z nich (choć w granicach administracyjnych miasta przebiega tylko fragment A6, który zresztą pozostaje w gestii GDDKiA), ale mógłby mieć decydujący wpływ na atrakcyjność naszego regionu i miasta. Sam tylko jestem ciekaw, kiedy się te wszystkie bardzo dobre moim zdaniem projekty zamienią w konkretne inwestycje... choć jeden z nich już niedługo powinien ruszyć - przebudowa Autostrady Poznańskiej. Zobaczymy tylko jak prędko się z nim upora Wydział Inwestycji Miejskich naszego UM.
pzdr
/tkkno
vojciech
Posty: 16
Rejestracja: 11 maja 2004, o 22:05
Kontakt:

Postautor: vojciech » 22 sie 2004, o 19:07

tkkno pisze:Most wysokowodny, jako część obwodnicy zachodniej Szczecina sprawiałby, że Szczecin jako jedno z nielicznych miast w naszym kraju miałby pełna obwodnicę - taki swoisty "ring", dzięki któremu wyeliminuje się ruch tranzytowy przez miasto oraz ruch wjazdowy i wyjazdowy z miasta z najbardziej obciążonych traktów. W przyszłości obwodnica zachodnia zostanie połączona z własnie budowaną autostradą z Lubeki w kierunku Lubieszyna, a poprzez most w Policach nie potrzebne będzie przejeżdzanie przez miasto w kierunku Gdańska czy Królewca (bardziej się rozchodzi właśnie o tę relację).
Też jestem za budową tego mostu. Wprawdzie są to kolosalne pieniądze, ale myślę, że w dłuższej perspektywnie warto. Taki "ring" może rzutować niedługo na atrakcyjność okolic Szczecina (co najkmniej do Goleniowa).

Z tego co się orientuje, to w planach jest najpierw zbudowanie odcinka łączącego A6 z Lubieszynem, a dopiero później w kierunku Polic i most. Nawet gdyby wykonać tylko ten pierwszy etap, to już ruch tirów z Lubieszyna mógłby ominąć nasze miasto. Nawet jak ktoś chce się dostać do Gdańska, to szybciej będzie z Lubieszyna na A6 i ominąć miasto od południa, niż pchać się do centrum.
Awatar użytkownika
stopstop
Posty: 33
Rejestracja: 11 lip 2004, o 17:50

Postautor: stopstop » 25 sty 2005, o 15:35

Sprawa obwodnicy formalnie posiada realne kształty, ustalone są ramy czasowe, powstał już związek gmin, przez które ona przebiegać będzie. Niewątpliwie ożywi gospodarczo ten rejon, jakby władze tych gmin pomyślały jeszcze o niskopodatkowej strefie, mogłoby być ciekawie. Dużą rolę obwodnica odegra w działalności ZCh Police (na stronie www tej firmy można obejrzeć wizualizacje przeprawy nad Odrą).

Ciekawostką jest, co dalej z trasą obwodnicy. Wiadomo, że lecieć ma do Goleniowa, gdzie krzyżować się będziez drogą nad morze. Plany dalszego przebiegu trasysą różne. Najmniej wg. mnie sensowniejsza, a forsowana na forum brukselskim przez Niemców to nic innego jak remake pomysłu Hitlera, tylko że zamiast przez Wałcz, trasa biegłaby przez Pojezierze Drawskie, Szczecinek w kierunku Chojnic. Trasę puściłoby się przez tereny martwe gospodarczo, za to ważne ze względu na duże walory przyrodnicze. Czyli strategicznie trasa ta dla Polaków nie ma znaczenia. Polacy mówią o puszczeniu jej w kierunku wybrzeża bałtyckiego, via Baltica, do trójmiasta, celem połączenia ważnych gospodarczo dla tego regionu miast: Szczecina, Koszalina, Kołobrzegu, Słupska, Trójmiasta. Rzecz jasna to są plany. Mnie i tak trudno uwierzyć w realizację samemego odcinka obwodnicy. Za dużo ma tu do powiedzenia Szczecin, a włodarze tego miasta są bardziej nieudaczni, niż kreatywni...

Jesli zaś chodzi o przeprawę promową Police - Święta: na północnym odcinku Wisły miałem okazje obserwować małe połączenia promowe, które są bardzo popularne wśród okolicznych mieszkańców. Powstanie takiej przeprawy w Policach ułatwiłoby życie wielu ludziom, którzy muszą marnować 30-60 minut na samo przebrnięcie przez Szczecin, by móc wyjechac nad morze czy w kierunku Trójmiasta. Nie wiem jak wygląda sprawa po stronie stepnickiej, bo po polickiej poniemieckie nabrzeże, pozsotałośc po ówczesnej przeprawie promowej, jest b. zniszczone, zarośnięte, nie istnieje już do niego dojazd. Tymczasem jak przeprawa działała, istniała tutaj mała osada, sklep, w niedalekiej odległości karczma (http://www.police.info.pl/6-09.php?nr=11). Czy taka przeprawa powstanie? Wątpię. Pomysł na jej uruchomienie rozważany jest od czasów PRL i choć prosty w realizacji do dziś nie został urzeczywistniony. W obecnej sytuacji, gdy ma powstać obwodnica, władze nadodrzańskich gmin raczej nie będą forsować tego pomysłu. Ale że obwodnica nie wiadomo kiedy powstanie, nic więc się nie zmieni, panować będzie wygodny dla obu stron apatyczny stan...
Awatar użytkownika
Busol
Admin
Posty: 9632
Rejestracja: 21 kwie 2004, o 01:42
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Postautor: Busol » 25 sty 2005, o 15:39

Delikatnie chcialem zauważyć, że to Portal Miłośników Dawnego Szczecina a obwodnica to temat dalekiej przyszłości... :-) czyli poza tematyka portalu...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości

cron