co to był za most?

Dyskusje na temat miasta do 26 kwietnia 1945 r.
Andrew__G
Posty: 2
Rejestracja: 13 paź 2005, o 12:10

co to był za most?

Postautor: Andrew__G » 13 paź 2005, o 12:37

Witam.
Moje pytanie dotyczy mostu na Regalicy. Na zdjęciu widać tylko stare filary - pozostałość po tym moście. Interesuje mnie co to był za most, jaką pełnił funkcje itd.
Z góry dziękuje za informacje.
Załączniki
dawny most na Regalicy.jpg
Awatar użytkownika
Gambit
Posty: 364
Rejestracja: 19 maja 2004, o 22:10
Lokalizacja: Stettin - Hokendorf

Postautor: Gambit » 13 paź 2005, o 12:39

Tamtędy szła kolejka do Zdroi... Wejdź w galerie, Szczecin przedwojenny, Finkenwalde i ostatnia galeria 2 fotki tego mostu.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2005, o 12:44 przez Gambit, łącznie zmieniany 1 raz.
"So, I`ve decided to take my work back underground... To stop to follow it into the wrong hands..."
Awatar użytkownika
Aygon
Posty: 2440
Rejestracja: 17 cze 2004, o 23:07
Lokalizacja: Stettin Hökendorf

Postautor: Aygon » 13 paź 2005, o 12:43

Mosty wysadziły w 45 cofające się wojska niemieckie. Najbliższa stacja-Finkenwalde/Zdroje była mniej więcej tam gdzie dziś znajduje się stacja BP. Tory szły dalej przez obecne os.Słoneczne i dalej w kierunku Płoni.
Zweckverband fur Gross Stettin
GG:1237155
[url=http://www.prawobrzeze.org/galeria]galeria przedwojennego prawobrzeża[/url]
BUCHHEIDE VEREIN
Andrew__G
Posty: 2
Rejestracja: 13 paź 2005, o 12:10

Postautor: Andrew__G » 13 paź 2005, o 12:57

super. dziękuje za pomoc! :D
Awatar użytkownika
Penetrator
Posty: 701
Rejestracja: 25 lut 2005, o 20:05
Lokalizacja: Junkerswerke

Postautor: Penetrator » 13 paź 2005, o 15:44

Fragment zachowanychj torów widać na ulicy Gryfińskiej ,przy skrzyżowaniu a ul Hangarową
Awatar użytkownika
hehenio
Posty: 1472
Rejestracja: 21 maja 2005, o 23:23
Lokalizacja: Bartnicza

Postautor: hehenio » 13 paź 2005, o 18:09

Po wojnie nie odbudowywano tej linii. bo podobno przecinałaby tory do Basenu Górniczego i komplikowała organizację ruchu. Na zachowanym nasypie po zachodniej stronie ułożono tor, którym wozi się część popiołów lotnych z Elektrowni Szczecin na widoczne na zdjęciu składowisko (pozostała część jest sprzedawana jako surowiec budowlany).
Awatar użytkownika
Finki
Posty: 4592
Rejestracja: 1 maja 2005, o 11:20
Lokalizacja: Keddigerstraße

Postautor: Finki » 13 paź 2005, o 18:13

Penetrator pisze:Fragment zachowanychj torów widać na ulicy Gryfińskiej ,przy skrzyżowaniu a ul Hangarową
zachował się kilkumetrowy odcinek nasypu z podkładami pod szyny. Szczęśliwi wybrańcy mają w posiadaniu kawałek wąskotorowej szyny.
Awatar użytkownika
Penetrator
Posty: 701
Rejestracja: 25 lut 2005, o 20:05
Lokalizacja: Junkerswerke

Postautor: Penetrator » 13 paź 2005, o 18:26

Zachowały się też dwie szczeliny przeciwlotnicze przy dworcu Finkenwalde
Awatar użytkownika
Finki
Posty: 4592
Rejestracja: 1 maja 2005, o 11:20
Lokalizacja: Keddigerstraße

Postautor: Finki » 13 paź 2005, o 18:35

Penetrator pisze:Zachowały się też dwie szczeliny przeciwlotnicze przy dworcu Finkenwalde
i betonowy kawał peronu w okolicach jednej ze szczelin. Ciekawy jest również wiadukt na przedłużeniu Jaśminowej (to pod nim leciała kiedyś ta linia), jak się przyjrzeć to jest "równo" okopcony.

Na wyspie pozostał prawie cały nasyp i w całkiem niezłym stanie zachowały się przyczółki.
Awatar użytkownika
Fitek-69
Posty: 1109
Rejestracja: 2 mar 2005, o 15:43
Lokalizacja: Hohenkrug/Buchholz
Kontakt:

Postautor: Fitek-69 » 13 paź 2005, o 21:46

Zrobiliście chłopakowi wodę z mózgu - już dawno nie widziałem takiego zamętu, 3/4 tych wiadomości to bujda. Linia ta była podstawową trasą kolejową łączącą Poznań ze Szczecinem. Od dworca Altdamm szła w stronę ulicy Gryfińskiej przecinając ja na wysokości ul . Hangarowej, dalej stacja Finkenwalde i 8 minut i dworzec centralny (Stettin). Dwa mosty były wykorzystywane do 1945 r. (Jak będę miał czas to wrzucę rysunki techniczne) dalej linia łączyła się z isniejącą do dziś linią za Basenem Górniczym i przez Breslauer Bahnhof do Centrum. Nie prawdą jest że linia przebiegała przez Basen Górniczy.Po wybudowaniu w latach 30-stych nowej linii nad Finkenwalde (Zdroje ) część pociągów w 1944 - 45 była kierowana nową trasą , aby nikt z mieszkańców nie widział masowej emigracji i porażki na froncie wschodnim. Stacja Finkenwalde miała bardzo ważne znaczenie gdyż krzyżowała sie tu z linią Kleine Bahn (Finkenwalde-Neumark), a to była bardzo ważna linia wycieczkowa na początkuXX w, do lat 30-stych.
Awatar użytkownika
Bachinstitut
Expert
Posty: 11311
Rejestracja: 22 cze 2004, o 17:54

Postautor: Bachinstitut » 13 paź 2005, o 21:49

Fitek-69 pisze: dalej linia łączyła się z isniejącą do dziś linią za Basenem Górniczym i przez Breslauer Bahnhof do Centrum. .
Akurat Breslauer Bahnhof to leżał zupelnie z boku przy Freihafenie i był onegdaj końcem lini idącej z Kostrzynia...
Awatar użytkownika
Fitek-69
Posty: 1109
Rejestracja: 2 mar 2005, o 15:43
Lokalizacja: Hohenkrug/Buchholz
Kontakt:

Postautor: Fitek-69 » 13 paź 2005, o 21:57

Sławek jak widzę to ty po torach nigdy nie chodziłeś Z Kostrzynia, przez Podejuch i do Miasta tak jak dzisiaj ( Jak przy Freihafen, to mostem nad Regalicą, a to nie tan kierunek.
Awatar użytkownika
MariuszSamek
Posty: 1237
Rejestracja: 28 paź 2004, o 22:58
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: MariuszSamek » 13 paź 2005, o 22:07

Finki pisze: i betonowy kawał peronu w okolicach jednej ze szczelin.
Finki, możesz określić w którym dokładnie miejscu jest ten peron, biorąc za punkt orientacyjny np. stację benzynową ?
Awatar użytkownika
Bachinstitut
Expert
Posty: 11311
Rejestracja: 22 cze 2004, o 17:54

Postautor: Bachinstitut » 13 paź 2005, o 22:08

Fitek-69 pisze:Sławek jak widzę to ty po torach nigdy nie chodziłeś Z Kostrzynia, przez Podejuch i do Miasta tak jak dzisiaj ( Jak przy Freihafen, to mostem nad Regalicą, a to nie tan kierunek.
Posłuchaj, Fiteńku drogi, żeby się dostać z Poznania przez Bahnhof Finkenwalde do dworca głównego, to nie trzeba było skręcać na prawo tuż przed budynkiem Zarządu Portu na teren Łasztowni i Strefy Wolnocłowej, by zatrzymać się ostatecznie na Breslauer Bahnhof. On był po prostu po drugiej stronie Parnitzy i nie leżał na tej trasie. Na trasie natomiast leżał Güterbahnhof - dworzec towarowy.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2005, o 23:31 przez Bachinstitut, łącznie zmieniany 1 raz.
Dunio
Posty: 10
Rejestracja: 29 sie 2005, o 22:22

Postautor: Dunio » 13 paź 2005, o 22:29

Bach ma rację linia do Poznanianie nie łączyła się z torami dworca Wrocławskiego,przechodziła przez obecny port centralny omijała Basen Górniczy od południa przez mosty na Regalicy Zdroje i Dąbie.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości