co to był za most?

Dyskusje na temat miasta do 26 kwietnia 1945 r.
Dunio
Posty: 10
Rejestracja: 29 sie 2005, o 22:22

Postautor: Dunio » 13 paź 2005, o 22:33

W latach 30 wybudowano na terenie obecnego portu centralnego rozjazd kierujący pociągi nową trasą przez Zdroje z pominieciem starego dworca (obecna trasa kolejowa do Poznania}
Awatar użytkownika
Bachinstitut
Expert
Posty: 11311
Rejestracja: 22 cze 2004, o 17:54

Postautor: Bachinstitut » 13 paź 2005, o 22:35

Dunio pisze:linia do Poznanianie nie łączyła się z torami dworca Wrocławskiego
Łączyłą się, łączyła - ale na krótko, ale zaraz potem się zaraz oddzielała. A ta oddzielona odnoga konczyła się po drugiej stronie Parnicy właśnie Breslauer Bahnhofem.
Dunio
Posty: 10
Rejestracja: 29 sie 2005, o 22:22

Postautor: Dunio » 13 paź 2005, o 22:54

Tory się łączyły zgoda ale mi chodziło o linie Szczecin Poznań

A wracając do tematu linia linia Kleine Bahn nie krzyżowała się z linią poznańską. Wąskotorówka miała swój poczatek obok stacji Finkenwalde przecinała ul.Gryfińską potem wzdłuż ul Jaśminowej pod wiaduktem kolejowym itd.
Awatar użytkownika
Bachinstitut
Expert
Posty: 11311
Rejestracja: 22 cze 2004, o 17:54

Postautor: Bachinstitut » 13 paź 2005, o 23:04

Dunio pisze:A wracając do tematu linia linia Kleine Bahn nie krzyżowała się z linią poznańską. Wąskotorówka miała swój poczatek obok stacji Finkenwalde przecinała ul.Gryfińską potem wzdłuż ul Jaśminowej pod wiaduktem kolejowym itd.
Ja tam się nie znam, bo to nie moje tereny, ale ta linia chyba miała normalny rozstaw szyn.
Dunio
Posty: 10
Rejestracja: 29 sie 2005, o 22:22

Postautor: Dunio » 13 paź 2005, o 23:10

rozstaw szyn oczywiście był normalny małe przejęzyczenie
Awatar użytkownika
Słoń_77
Posty: 1189
Rejestracja: 27 sie 2005, o 13:48
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Słoń_77 » 13 paź 2005, o 23:38

Penetrator pisze:Fragment zachowanychj torów widać na ulicy Gryfińskiej ,przy skrzyżowaniu a ul Hangarową
Przy rozdzielni energetycznej, transformatory stoją prawdopodobnie na autentycznym torowisku.
Awatar użytkownika
Finki
Posty: 4592
Rejestracja: 1 maja 2005, o 11:20
Lokalizacja: Keddigerstraße

Postautor: Finki » 13 paź 2005, o 23:46

Przy rozdzielni energetycznej, transformatory stoją prawdopodobnie na autentycznym torowisku.
Tzn na nasypie. Nasyp się na chwilkę urywa.
Awatar użytkownika
Słoń_77
Posty: 1189
Rejestracja: 27 sie 2005, o 13:48
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Słoń_77 » 13 paź 2005, o 23:51

Mam plan miasta z 1965 r. na którym istnieje jeszcze linia z Dąbia do PC właśnie starą trasą i napewno jeszcze wtedy istniała, dworzec Wrocławski umiejscowiony przy dziszejszej Hryniewieckiego był odnogą normalnego toru. Przeciez wszystkie pierwsze transporty były rozładowywane na tym dworcu. Jeśli jeszcze istnieje dawna dokumentacja torowa to spróbuję ją zdobyć.
Awatar użytkownika
Finki
Posty: 4592
Rejestracja: 1 maja 2005, o 11:20
Lokalizacja: Keddigerstraße

Postautor: Finki » 13 paź 2005, o 23:55

Awatar użytkownika
Słoń_77
Posty: 1189
Rejestracja: 27 sie 2005, o 13:48
Lokalizacja: Szczecin

Postautor: Słoń_77 » 14 paź 2005, o 00:13

E mapek nie znalazłem ale powiem Wam, że w latach 80-tych most na Odrze przy SG był jeszcze zwodzony, a most na Regalicy przy Podjuchach do dzisiaj jest zwodzonym unikaterm.
Awatar użytkownika
TheAmber
Posty: 166
Rejestracja: 11 paź 2004, o 19:41

Postautor: TheAmber » 14 paź 2005, o 12:41

Więcej nt. rozwoju szczecińskiego kolejnictwa znaleźć można w artykułach "Dworzec Główny" oraz "Rozwój komunikacji kolejowej"
Awatar użytkownika
Penetrator
Posty: 701
Rejestracja: 25 lut 2005, o 20:05
Lokalizacja: Junkerswerke

Postautor: Penetrator » 14 paź 2005, o 20:08

MariuszSamek pisze:
Finki pisze: i betonowy kawał peronu w okolicach jednej ze szczelin.
Finki, możesz określić w którym dokładnie miejscu jest ten peron, biorąc za punkt orientacyjny np. stację benzynową ?
Ja wprawdzie nie Finki, ale cóż - takie życie
Przy ulicy Wczasów są dwie szczeliny. Jedna niedostepna, druga - dostępna. Od czynnego wejścia tej szczeliny biegnie wydeptana ścieżka w stronę stacji BP. Po około 10 metrach po lewej stronie widać peron. Jednak nie oczekuj żadnych rewelacji - po prostu widoczna jest betonowa ściana o wysokości ok 1m , w znacznym stopniu zasłonięta przez roślinność.
Awatar użytkownika
Fitek-69
Posty: 1109
Rejestracja: 2 mar 2005, o 15:43
Lokalizacja: Hohenkrug/Buchholz
Kontakt:

Postautor: Fitek-69 » 14 paź 2005, o 20:09

Linia Finkenwalde - Neumark NIGDY NIE BYŁA WĄSKOTOROWA.
Nazwa KleinBahn o tym nie świadczy, parowozy z wulkana były malutkie.
Połączenie z linią Posen - Stetin istniało do lat 20-stych XX w. i służyło do przewozu drewna do miasta. Do lat 30-stych wiaduktu w Zdrojach nie było, tak jak nie było wiaduktu przy ul. Struga i samej ul. Struga.
Altdamm kończył sie na tych nieszczęsnych torach i za torami zaczynało się Finkenwalde.
Awatar użytkownika
Jsz
Posty: 1698
Rejestracja: 17 lis 2004, o 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Postautor: Jsz » 14 paź 2005, o 23:21

tutaj w zagadce mirkajot już kiedyś ostro na ten temat dysputowaliśmy. Pooglądajcie proszę mapki: polskie, niemieckie i...radzieckie...
domino
Posty: 23
Rejestracja: 6 lip 2005, o 21:29

Postautor: domino » 15 paź 2005, o 21:26

to o ten most chodzi?
Załączniki
001a.JPG

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości