Jest tam tylko jedno zdanie na ten temat: http://www.kurier.szczecin.pl/?d=podziemia&id=4063Szeląg pisze:Ten obiekt został dokładnie opisny jak sie niemyle w seri J.Grażewicza.
Jak sobie przypominam był tam z włascicielem tej firmy ochroniarskiej.
Jest tam tylko jedno zdanie na ten temat: http://www.kurier.szczecin.pl/?d=podziemia&id=4063Szeląg pisze:Ten obiekt został dokładnie opisny jak sie niemyle w seri J.Grażewicza.
Jak sobie przypominam był tam z włascicielem tej firmy ochroniarskiej.
Jest tam jeszcze kilka innych, ciekawych obiektów. Nie wiem cz zwróciłeś na nie uwagę... Jakbyś chciał to możemy się kiedyś ustawić, ja z miłą chęcią poszedłbym jeszcze raz, przynajmniej fotki bym pocykał...Yomi pisze:Hmm, co do tych napisow to sie dzis troszke wloczylem i znalazlem bunkierek z takimi oto oznaczeniami (patrz zalaczone fotki). Natomiast sam bunkier jest dzierzawiony przez firme ochroniarska Delve i podobno w srodku jest jakas strzelnica... Podobno jakby porozmawiac z wlascicielami to by udostepnili do wgladu - calosc miesci sie na Czarnieckiego 8
Oczywiście, pewien inspektor w Przewozach Regionalnych, kiedy go zapytał o istnienie schronu, twierdził, że tunelu nie ma... A z nim zwiedzaliśmy schron pod PKP. Tzn. on oprowadzał ekipę z TVN`u a my na własną rękę chodziliśmy i filmowaliśmy, robiliśmy zdjęcia... Być może w ten piątek będę jeszcze raz mógł wejść pod PKP, ale to jeszcze nie jest pewne na 100 %...Jsz pisze:"...Pierwszy pociąg do Stargardu wyjechał 1 maja 1846 r., zaś budowę całej linii do Poznania ukończono w sierpniu 1848 r. Zbudowana przeprawa mostowa na Odrze była prostopadła do istniejącego dworca, przecinając tory w jednym poziomie. Aby pociągi mogły wjechać w perony, wybudowano tunel o długości 100 m, wchodzący pod ul. Potulicką. Poprzez teren byłej lokomotywowni wycofywano je na tory przyperonowe. Tunel ten istnieje do dnia dzisiejszego, pełniąc funkcję magazynu..."Jsz pisze:.. ten obiekt. Jest on dokładnie opisany w literaturze...
Penetrator pisze:Sądzę że S-1 to kolejowe oznaczenie schronu na danym dworcu
np Szczecin Port Centalny S1D na schronie, S2, S3, S4 na szczelinach
Szczecin Dąbie S1, S2, S3, S4 na szczelinach (zachowane też jest malowanie z literą U (ukrycie?)
Wojsko w latach 50-tych inwentaryzowało obiekty bojowe na terenie kraju. Miały symbol OB i cztery cyfry. Na obiektach przeciwlotniczych jest malowana licera C i cztery cyfry.
Powiem tak. w dotychczas znalezionych przeze mnie obiektów w Szczecine oznaczenia "S" maja tylko dworce PKP Port Centralny, PKP Szczecin Główny i PKP Dąbie. Może takie oznaczenia mają tylko schrony w gestii PKP? Może reszta jest we władaniu OC, albo też nie jest zaplanowana do wykorzystania? Golęcino, Żelechowa, Podjuchy - to małe szczelny- może PKP nie była nimi zainteresowana? Skolwin - duże dwie szczeliny - brak jakichkolwiek oznaczeń, Mścięcino - jedna j.w. Z kolei OC tez nie na kazdym swoim obiekcie nanosiła C i numer.Porucznik pisze:Z drugiej jednak strony działania inwentaryzujących nie były konsekwentne, bo np. szczeliny na dworcu Szczecin Golęcino i Szczecin - Podjuchy oznaczeń S-... nie mają...
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości